Niechętni inwestowaniu w witrynę są także przedsiębiorcy jeszcze nieposiadający witryny. Aż 1/3 z nich nie ma czasu na zajmowanie się nią, dla co czwartego jest to zbyt droga usługa, a 20 proc. uważa, że nie ma potrzebnych umiejętności potrzebnych do jej stworzenia i utrzymania.Projektowanie stron internetowych Gliwice. Dodatkowo aż 85 proc. badanych uważa, że wszystkie małe i średnie firmy powinny posiadać swoją stronę internetową.
Wydaje się jednak, że wielu przedsiębiorców nadal nie w pełni uświadamia sobie, jak wielką siłę ma informacja, po którą potencjalni klienci sięgają, samodzielnie serfując w Internecie. Internet to już od dłuższego czasu nieodłączna część decyzji zakupowych Polaków. Ale w przypadku niektórych sektorów – niestety nadal poza kontrolą przedsiębiorców – nieświadomych wpływu tego medium na decyzje zakupowe.
Tymczasem powyższe badania pokazują, że polscy przedsiębiorcy sceptycznie podchodzą do wszelkiego rodzaju aktywności w sieci. Połowa najmniejszych firm wciąż pozostaje poza Internetem, a firmy posiadające strony internetowe nie aktualizują ich – co piąte firma z sektora MSP nigdy nie modyfikowała swojej portalu. Dlaczego? – Najczęstsze odpowiedzi to: brak czasu, pieniędzy i niechęć do angażowania się w tego typu aktywność.
Co ciekawe, przedstawiciele tych firm twierdzą, że istnienie w sieci przyczynia się do pozyskania nowych klientów i polepsza rozpoznawalność firmy. Pogląd ten sam w sobie wydaję się być absurdalny mając świadomość ilości reklama gliwice. Na razie jednak duża część przedsiębiorców pozostających bez strony internetowej nie widzi potrzeby jej posiadania. 1/4 nie wie ile kosztuje i ile czasu zajmuje jej stworzenie.
Na samodzielne przygotowanie witryny zdecydowałoby się 36 proc. firm, blisko dwie trzecie (64 proc.) odrzuca taką ewentualność, argumentując to brakiem znajomości zagadnienia. Dodatkowo, polscy przedsiębiorcy nie wykorzystują opcji jakie daje posiadanie strony internetowej. Tyko 12 proc. prowadzi sklep internetowy, 14 proc. używa forum, a 15 proc. uzywa opcji video i innych multimediów. Większość firm posiada natomiast na swojej stronie dane kontaktowe, prezentuje za jej pośrednictwem ofertę i galerię zdjęć.agencja reklamowa Gliwice.