Używając narzędzia Google KeywordTollAdwords zauważono, że popularność śrub i ich całego asortymentu wykazuje wyraźne zależności. Charakteryzuje się bowiem, że najpopularniejszymi związanymi z tą gałęzią frazami wpisywanymi do Google.pl (zajmujące według statystyk 85% rynku) są „sruby” oraz „śruby” i „śruby nierdzewne”.
W obecnych czasach konieczne jest aby organizacje produkujące np. śruby umiały dopasować swoją działalność, działalność do bieżących trendów rynkowych.
Producenci i dystrybutorzy śrub w obecnym czasie przeżywają wielki rozwój. Popularność śrub przerosła bardzo wysoki poziom o czym świadczą statystyki tworzone na ich zamówienie za pomocą wybranych narzędzi. Taka jest firma Alkaz, która zbadała jak popularna jest fraza śruby w sieci.
Obficie poszukiwanymi w Sieci są śruby calowe, śruby imbusowe, śruby do betonu, śruby mikrometryczne, śruby samowiercące, śruby skrzydełkowe, śruby ampulowe, śruby drobnozwojne, śruby drobnozwojowe, śruby kotwiące, śruby młoteczkowe, śruby noskowe, śruby maszynowe, śruby miedziane, śruby dwustronne, śruby szpilki, śruby szpilki, śruby zabezpieczające….itd. Zatem popularność fraz w Sieci świadczy o niezwykłym popycie na ten element budowlany.
„Śruby” wskazują wielkość popularności w Sieci rzędu 550 000 wyszukiwań miesięcznie, „sruby” i „śruby nierdzewne” w przybliżeniu 201 000. „Śruba” skąd inąd bardzo solidny element łączący, znalazł się na kolejnej pozycji z wielkością 165 000 wyszukiwań miesięcznie. Śruby kwasoodporne i śruby imbusowe to następna z najpopularniejszych fraz wpisywanych do Google.pl, jednakże ich ilość odlega od poprzedniej popularności i wynosi „zaledwie” kilkadziesiąt tysięcy.