Ponadto musisz pamiętać, że facebook powinien być uzupełnieniem Twoich działań marketingowych, dodatkową opcją dotarcia do nowych klientów. Tylko specyficzne branże mogą pozwolić sobie na to, aby być tylko na facebooku. Wykorzystaj więc obecność na facebooku do ściągania dodatkowego ruchu i nie zapominaj przy tym, aby Twoja była widzialna w Google – w końcu to największa wyszukiwarka na świecie, z które w Polsce korzysta ponad 90% internautów.
Facebook jest świetnym narzędziem pozwalającym dotrzeć do społeczności ponad 11 000 000 użytkowników w Polsce i 800 000 użytkowników na świecie. Trzeba jednak pamiętać, że na facebooku mamy do czynienia z ludźmi młodymi – 85% facebookowiczów nie przekracza 35 roku życia.Wniosek z tego taki, że jeśli masz produkt skierowany do osób w wieku 50 lat, to tutaj raczej nie znajdziesz odbiorców.
Skoro poruszam ten temat, to jak się pewnie domyślasz, coś jest tutaj nie tak. Spokojnie. Facebook jest jednym z najpotężniejszym narzędzi marketingowych dostępnych w sieci. Nie należy jednak porzucać innych działań reklamowych i tylko przerzucać się na fb. Niestety wiele firm myśli, że jak zaczną swoją przygodę z marketingiem internetowym od facebooka to osiągną sukces. Nic bardziej mylnego. Jeśli ktoś mówi Ci, że skoro Twojej firmy nie ma na fejsie, to nie istniejesz – przestań go słuchać.
Przez wielu specjalistów od marketingu internetowe facebook uznawany jest za złoty gral Internetu. Czy faktycznie tak jest? Czy faktycznie każda firma powinna mieć stronę na facebooku i angażować się w reklamę płatną? A może jest tak, że to agencje reklamowe na siłę chcą wcisnąć Ci swoją usługę i reklamować Cię w tym medium?
Powiesz ok, tylko, że słyszałeś opinię, że facebook nie sprzedaje. Moja odpowiedź jest i tak i nie. To o czym zapomina przerażająca większość firm, to fakt, że tworzą fanpage i wrzucają reklamy. Zastanów się – kto polubi fanpage żeby oglądać reklamy? Czy kogoś taki fan page w ogóle zinteresuje? W takim wypadku facebooku na pewno nie sprzedaje.