Film wirusowy produkcja musi być zrealizowany profesjonalnie. Wcale nie oznacza to zawodowej produkcji. Często słaba jakość obrazu, trzęsąca się kamera jest atutem. Nadaje to wiarygodności naszej produkcji wirusowej. Dźwięk też nie musi być świetny. Często producenci takich filmów mają za zadanie zrealizowania nagrania, które ma przypominać nagranie z amatorskiej kamery, tak jak by ktoś nagrał film z ukrycia.
Obraz dociera do widza różnymi kanałami. Tradycyjnie przez telewizję lub internet. Istotne jest jak widzowie na naszą produkcję trafią. To właśnie filmy wirusowe jest nam w stanie pomóc. Produkując produkcję wirusową, mamy szansę na dotarcie do dużego grona odbiorców. To właśnie widz zdecyduje czy znajdą się też inne osoby, które będą miały okazję nasz film zobaczyć. Jak duża będzie to grupa, to też zależy od potencjalnego widza.
Specjaliści często nie zdają sobie sprawy z tego jakie jest myślenie odbiorcy. Wszystkie produkcje wirusowe rozchodzą się dla tego, że ktoś kto zobaczył nasz filmik chce, by inni go zauważyli. Umieszcza więc link do filmu na różnych portalach filmowych i społecznościowych, jak i sam przekazuje link do filmu. Warto tu zaznaczyć, że takie działanie jest dobrowolne i nikt nie zmusza odbiorcy do przesyłania produkcji dalej.
Wszystkie kategorie filmu, czy fabularny czy reklamowy, korporacyjny lub szkoleniowy rozpoczynają się od scenariusza. To z niego jesteśmy w stanie wyczytać co i kiedy w danym czasie będzie wygłaszane i robione na ekranie, jak powinna wyglądać scenografia a jak aktorzy. Dzięki niemu można doskonale opracować kolejność kręcenia scen, co przy dużej ilości dni zdjęciowych w rożnych lokalizacjach jest niezwykle pomocne, więc filmy reklamowe muszą być zawodowe.
Bardzo ważne by nie dać oglądającemu poczucia, że film wirusowy jest pewną formą reklamy i został zaplanowany. Tu kłania się umiejętność kreacji. Już przy planowaniu czyli pisaniu scenariusza musimy to wziąć pod uwagę. Producenci filmów wirusowych muszą wziąć pod uwagę kilka tradycyjnych zasad. Jedną z nich jest zasada wiarygodności przekazu, a przede wszystkim powstania samego obrazu.