W jaki sposób wygląda takie ręczne katalogowanie? Trzeba odwiedzić każdy katalog i zgłosić stronę za pomocą znajdującego się tam formularza. Musimy brać pod uwagę fakt, że istnieje ponad 3000 polskich katalogów, wiec trzeba zaplanować sobie na to sporo czasu. Może to także być nużące. Zwykle właściciele strony sami nie mają czasu tego robić i dlatego zlecają katalogowanie firmom pozycjonerskim, które zajmują się tym w pełnym wymiarze godzin.
Jaki rodzaj i sposób katalogowania wybrać? Najlepiej taki, który jest dopasowany do naszych potrzeb i warunków. Jeśli mamy sporo czasu na pozycjonowanie i cierpliwość do linkowania ręcznego – warto to robić. Można także zlecić to zadanie firmie pozycjonującej. Jeśli zależy nam zaś na szybkim działaniu i automatycznym dodawaniu strony do wielu katalogów, trzeba zakupić automat do dodawania, czyli inaczej adder.
Katalogowanie jest ulubiona metodą wielu specjalistów od pozycjonowania i właścicieli stron, dlatego, że proces zgłaszania stron do katalogów internetowych jest jednym z najoszczędniejszych sposobów na pozyskanie linków. Nie jest też trudne. Jeżeli chcemy mieć pewność skuteczności, to najlepiej jest robić to ręcznie. Trzeba się jedynie liczyć z czasochłonnością tego zajęcia.
Szybszym sposobem katalogowania są dodawarka automatyczne, Adder. Zakupić można kilka tego rodzaju automatów. Dzięki temu oszczędzamy czas i zaangażowanie. Musimy tylko sprawdzać efekty katalogowania i pilnować, by odbywało się ono bez błędów. Istnieje także katalogowanie półautomatyczne, które łączy w sobie zalety linkowania ręcznego i automatycznego. Pozwala na szybkie i sprawne katalogowanie, zarazem eliminując błędy.
Każdy pozycjoner zna pojecie katalogowanie. Jest to jedna z metod skutecznego pozycjonowania, inaczej zwana też linkowaniem. Dzięki katalogowaniu uzyskujemy wiele korzyści. Przede wszystkim to, co jest zamierzeniem każdego pozycjonowania, czyli podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce oraz zwiększenie ruchu na niej, co bezpośrednio przekłada się na większą ilość użytkowników zainteresowanych nasza stroną, potencjalnych klientów i w rezultacie większe zyski.