Co powinno się wiedzieć o identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa

Dlaczego projektowanie w płaszczyźnie: identyfikacja wizualna jest taka ważna?

Identyfikacja wizualna firmy czy instytucji w obecnych czasach to nic innego, a udoskonalenie wizerunku marki. Z pomocą przybywa nam tutaj planowanie wielu aspektów za to odpowiedzialnych. Najlepiej jednak skorzystać z pomocy uczciwej firmy, jaka wykona wszystko za nas samodzielnie. Ewidentnie specjaliści którzy będą pracować nad tym tematem wiele godz. co na pewno udoskonali rozpoznawalność naszej organizacji. Stosowna reklama firmy jest niezbędna i będziemy mieć dobrą reputację sobie wśród klientów.

Identyfikacja wizualna

Tak podając za def. identyfikacja wizualna (ang. corporate identity – CI) to elementarne narzędzie, służące komponowaniu wizerunku marki firmy na rynku. Wyraz ten określa ogół symboli i postępowań wykorzystywanych w firmie w celu osiągnięcia czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spomiędzy konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całkowitej identyfikacji, a jego podstawę stanowi logo biznesowy – logo.

Na identyfikację wizualną składają się m.in.:

  • logotyp
  • kolorystyka
  • czcionki
  • zasady postępowania z powyższymi

W wyniku wykonania identyfikacji wizualnej powstaje na ogół tzw. książka znaku, która obrazuje wszelkie składowe.

W ramach identyfikacji powstają cyklicznie także podstawowe nośniki wizerunku marki:

Możliwość komentowania jest wyłączona.