Optymalizację SEO stron internetowych to ogólny problem, który obejmuje kilka działań. Omal każda firma zajmująca się SEO (ang. Search engine optimization) stron posiada na to działanie odrobinę inny patent. Natomiast wszelkie takie firm wołają jednym głosem – najważniejsza może być opracowanie (content i king) i rozpoczynają od optymalizacji treści strony. Aktualna interpretacja tego co bardzo istotne różni się nieco od aktualnej jeszcze wiele lat temu, która brzmiała „link is king”. Firma pozycjonująca przeprowadza więc wywiad z osobą odpowiedzialną za marketing firmy. Zadaniem wywiadu może być uwarunkowanie, które artykuły i usługi mają największe znaczenie w działalności przedsiębiorstwa (firmy, działalności jednoosobowej, spółki). Następnie tworzone są frazy zasadnicze najlepiej odpowiadające wybranym produktom. Dalszym krokiem może być sprawdzenie konkurencji rynkowej pozycjonującej się na te słowa priorytetowe , a oprócz tego ich popularności w wynikach wyszukiwań. Na podstawie tej wiedzy redagowane są teksty o właściwym nasyceniu słowami kluczowymi , a dodatkowo udoskonalane treści metatagów. Drugim wspólnym mianownikiem w działaniach firm pozycjonujących ma sposobność być przygotowywanie i dodawanie wpisów do katalogów typu moderowany katalog stron i presell pages (precli).