Część sklepów jako swój główny cel sprzedażowy upatruje przedmioty mogące służyć za prezenty na urodziny, czy też na inne okazje. Ich największą zaletą nie do przecenienia jest fakt, że sytuacje, takie jak: urodziny, imieniny, różnego rodzaju jubileusze i inne okazje do wręczenia prezentu odbywają się stosunkowo często, a niektóre, jak wspomniane już urodziny dzieją się po prostu cyklicznie.
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie klienta jest sprezentowanie mu niewielkiego podarunku. Działa w takiej sytuacji niezwykle prosta, a zarazem diabelnie skuteczna technika psychologiczna – mianowicie zasada wzajemności. Głosi ona, że otrzymane upominki, nawet niewielkiej, wręcz symbolicznej wartości, wzbudzają w nas chęć odwzajemnienia się. Dlatego też firmy w takiej sytuacji wydając niewiele na podarunki znacząco mogą zwiększyć swoją sprzedaż.
Jak mówi stare przysłowie: „reklama dźwignią handlu”, we wszelkich formach sprzedaży reklama daje niezwykłą przewagę. Artykuły reklamowe pomagają zdecydowanie zwiększyć sprzedaż produktów przez nas sprzedawanych przez wykorzystanie w odpowiednim momencie marketingu. Zastosowanie reklamy ma szczególne znaczenie w odniesieniu do produktów, które nastręczają nam problem żeby je sprzedać.
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie klienta i spowodowanie, że zapamięta on przede wszystkim nasze produkty, a nie produkty konkurencji, są sprytnie przemyślane i stworzone gadżety. Pomysłowe gadżety są elementem bardzo często zapadającym w pamięć. Ludzie są z reguły wzrokowcami, więc, kiedy coś przyciągnie ich wzrok, to zapadnie to w pamięć i będzie się kojarzyło z naszym produktem, jeśli był to nasz gadżet.
Znak towarowy znajdujący się na większości odzieży i innych towarach, ma niezrównane znaczenie jeśli chodzi o wartość towaru. Znakowanie zwiększa wartość odzieży kilku jeśli nie kilkunastokrotnie. Nic więc dziwnego, że istnieje mnóstwo firm specjalizujących się w podrabianiu firmowej odzieży. Większość z nich pochodzi z Dalekiego Wschodu. Między innymi z Tajlandii, Wietnamu, Hongkongu, jak również z Macau.