Popularność piłki nożnej powoduje, że przyciąga ona szerokie grono przedsiębiorstw, które chcą się promować wykorzystując tą dyscyplinę sportu. Reklama związana z piłką nożną nie jest tania, jednak dla wielu firm jest opłacalna i wiele z nich chce być wręcz kojarzone z tą dyscypliną. Częstym zabiegiem takich spółek jest wypuszczanie piłek reklamowych, które mają przedstawić dane przedsiębiorstwo jako takie, które wspiera sport i piłkę nożną.
Naturalnym jest, że przedsiębiorstwa decydujące się na reklamę poprzez wypuszczenie na rynek pewnej ilości gadżetów chcą aby znalazło się na tych gratisach ich logo. Piłka jest jednym z lepszych elementów reklamowych, ponieważ nie ma chyba osoby, która nie lubiłaby bawić się jakiegoś rodzaju piłką. Dlatego piłka z logo jest świetną formą reklamy, gdyż tak jak powiedziane jest wcześniej trafia ona do szerokiego grona odbiorców.
Jako, że przekaz reklamowy jest dźwignią handlu nie dziwi, więc nikogo, że jest ona wszechobecna w obecnych czasach praktycznie w każdej dziedzinie życia. Sport jest dla marketingu jedną z najważniejszych dziedzin do wykorzystania, spowodowane jest to jego popularnością. Dlatego tak łatwo spotkać reklamy różnych spółek w czasie przerw w transmisji telewizyjnej. Dlatego dużo akcesoriów sportowych ma nadruki reklamodawców, na przykład reklama na piłkach czy reklama na nartach skoczka.
Wiele przedsiębiorstw kupuje gadżety promocyjne aby następnie rozdać je swoim pracownikom na imprezach integracyjnych bądź jako forma upominku w pracy. Ma to na celu poprawienie zadowolenia załogi oraz wytworzenie u nich więzi z przedsiębiorstwem Jako, że piłka nożna jest bardzo popularna często takimi upominkami są właśnie piłki z nadrukiem pracodawcy oczywiście. Popularność tej dyscypliny sportu sprawia, że upominki takie są praktycznie uniwersalne.
Piłki z logo wytwarzane dla dużych przedsiębiorstw najczęściej wypuszczane są w wyznaczonym czasie. Takimi okresami są oczywiście Mistrzostwa Świata czy Mistrzostwa Europy grane co cztery lata, a także finały pucharów międzynarodowych lub krajowych. Jest to najlepszy czas na promocje poprzez piłkę nożną, ponieważ jest ona obecna wtedy praktycznie we wszystkich mediach oraz czas ten wiąże się ze zwiększonym zainteresowaniem ludzi.