Zaprojektowanie i zbudowanie strony to wbrew pozorom najłatwiejszy etap naszej przygody webmastera. Sam fakt iż mamy fantastycznie zbudowany serwis z genialną grafiką i ciekawą tematyką, nie gwarantuje nam sukcesu i tego, że będzie nas odwiedzać wielu internautów. W internecie powstają strony niemal na każdy temat i nie w sposób wymyślić całkowicie coś nowego tak ażeby stało się to ponad epokową rewelacją i nie potrzebowało reklamy. O tym chyba wszyscy wiemy.
W mniejszym stopniu korzystają z nich regularni Internauci, którzy tworzeniem oraz promocją stron się nie interesują. determinacja bardziej popularnym oraz skutecznym narzędziem wyszukiwania konkretnych informacji, jest sławna wyszukiwarka Google. Mniej popularne to Yahoo oraz Bing. Jakie korzyści zapewnia katalog stron i po co właściciele witryn z nich korzystają?
Jest to dość powszechny oraz często stosowany sposób, w celu polepszenia wyników w wyszukiwarkach stron. Zwiększa również prawdopodobieństwo zaindeksowania linkowanego serwisu przez roboty wyszukiwarek. O pozycjonowaniu nie mam zamiaru dalej się rozpisywać, ponieważ na ten sprawa można napisać niejedną książkę.
Podstawowe zasady, czym powinno się sugerować wyceniając pracę:
- Wiek domeny konkurencji – im starsza domena, tym trudniej będzie ją ominąć – a także wiek domeny pozycjonowanej (im młodsza, tym również jest to trudniejsze).
- Backlinks – czyli linki prowadzące do serwisu. Powinniśmy sprawdzić z jakich stron (o jakim PR) prowadzą linki do zarówno strony pozycjonowanej, jak i konkurencji z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania.
- Liczba wyników wyszukiwania – nie jest to najważniejsza wiadomość , ponieważ często w mylny sposób przekazuje dane o wielkości konkurencji, jednak warto jest sprawdzić te dane.
Podstawowa odpowiedź na powyższe zadanie jest banalne. Od prawidłowej wyceny naszej pracy będzie zależało, czy będziemy zadowoleni z efektów tej pracy i z kwoty, którą za nią otrzymamy. Trudno sobie wyobrazić sytuację, kiedy po niewłaściwej wycenie, informujemy naszego klienta że oczekujemy kwotę, która jest niewspółmiernie wysoka w porównaniu do trudu jaki musimy włożyć, aby ów klient był zadowolony. Częściej niestety pojawiają się sytuacje odwrotne, w czasie jak wyceniamy frazę za nisko (bo chcemy zatrzymać Klienta, bo nie potrafimy właściwie przeanalizować przypadku itd).