Portfolia jak ogrody sztuki

Identyfikacja wizualna to określenie niezbyt zrozumiały dla przeciętnego zjadacza chleba. Co prawda termin ten jest skonstruowany z dwóch słów, które nie są trudne do opanowania i zrozumienia, ale zestawione razem nie są już tak łatwe do określenia. Ogólnie temat ujmując chodzi o każde działania promocyjne, które dążą do wypromowania, zakomunikowania i utrzymania wizerunku danego produktu, firmy, organizacji w świadomości odbiorcy. Mechanizm ten polega na wybraniu i zaprojektowaniu danego symbolu, nazwy czy loga, które zostanie utrwalone.

Projektowanie grafiki to bardzo istotny element – na tym etapie dokonywane są najważniejsze decyzje, być może kluczowe w osiągnięciu późniejszego efektu. Podsumowując chodzi o to, aby dany element graficzny był powszechnie kojarzony z daną organizacją. Fachowcy od identyfikacji wizualnej to prawdziwi artyści, ich projekty to arcydzieła a portfolia to ogrody sztuki. Takich specjalistów jest w Polsce coraz więcej, często działają jako wolni strzelcy, co wcale nie znaczy, że wkładają mniej pracy w projekty. Być może to czas by pomyśleć nad identyfikacją wizualną dla własnej firmy?

wizualizacje 3d, tworzenie odpowiednich reklam, bannerów to ważna gałąź marketingu, kiedyś na zachodzie i za oceanem, a teraz już także w naszym kraju. W czasach gdy ludzie atakowani są informacjami z każdej strony, bardzo istotne jest aby reklama nie była zbyt inwazyjna oraz oferowała tylko i wyłącznie wartościowych treści, gdyż przeładowana informacjami reklama nie będzie pozytywnie odbierana u potencjalnego odbiorcy.

Sztuka towarzyszyła człowiekowi już od najdawniejszych czasów o czym wie na pewno każdy absolwent szkoły podstawowej. Przez lata przybierała różne formy, stopniowo rozwijala się. Teraz, w dobie konsumpcjonizmu, sztuka wykorzystywana jest w różnych dziedzinach. Dostępna jest powszechnie i na każdym kroku, jest wszechobecna, powstają ogrody sztuki.

Często zatrudnia się fachowców o zdolnościach artystycznych, gdyż dobrze skomponowana reklama wywołuje pozytywne emocje u klientów. Takie ogrody sztuki – strefy reklamy – powstają na naszych ulicach a ludzie czują się z nimi coraz lepiej.

Możliwość komentowania jest wyłączona.