W miastach o słabszym rynku jest łatwiej wypromować swoją firmę ponieważ konkurencja jest dużo słabsza. Można więc powiedzieć, że szanse wypromowania firmy budowlanej w sieci internetowej są takie same zarówno w w miastach o najlepszym rynku budowlanymjak i tym najsłabszym. Strona internetowa budowana w celu pozyskania zleceń musi zawierać najważniejsze informacje z punktu widzenia inwestora: krótkie wprowadzenie opisujące działalność firmy, zakres wykonywanych prac oraz galerię prezentującą wykonane prace.
Koszty założenia takiej strony i jej wypromowania nie są wysokie w stosunku do rezultatów jakie można osiągnąć. Największy „ruch” w budownictwie jest obecnie w takich miastach jak Warszawa, Poznań, Szczecin, Wrocław, Kraków, Gdańsk. Nie znaczy to, że w innych miastach nie można pozyskać zleceń budowlanych , tam również są aktywni inwestorzy.
Zlecenia budowlane najlepiej uzyskać rejestrując się na portalach tematycznych. Większość dobrych portali budowlanych jest niestety płatna, ale przy dobrej wprawie można znaleźć też takie gdzie zlecenia są dostępne za darmo. Drugi sposób jest znacznie bardziej efektywny, ale przynosi korzyści nieco później. Sposobem tym jest budowa strony www i jej promowanie w sieci internetowej. Korzyści takich działań są takie, że daje to firmie budowlanej własne zlecenia ( z nikim się nimi nie dzielimy ) i z regionu w którym działamy.
Można więc powiedzieć, że szanse wypromowania firmy budowlanej w sieci internetowej są takie same zarówno w w miastach o najlepszym rynku budowlanym jak i tym najsłabszym. Strona internetowa budowana w celu pozyskania zleceń musi zawierać najważniejsze informacje z punktu widzenia inwestora: krótkie wprowadzenie opisujące działalność firmy, zakres wykonywanych prac oraz galerię prezentującą wykonane prace.
Oczywiście konieczne jest ustalenie prawidłowych i sprawnych danych kontaktowych do inwestora. Sieć internetowa staje się w ostanich latach najlepszym medium internetowym do pozyskiwania zleceń budowlanychdlatego warto prowadzić działania zmierzające do pokazania się w internecie.
Podsumowując budowa strony www i promowanie jej w sieci internetowej, wpółpraca z czołowymi portalami budowlanymi, utrzymywanie dobrych kontaktów z firmami towarzyszącymi to szansa na wyprzedzenie konkurencji.