Nie wszystkie ważne informacje uczeń jest w stanie zapamiętać, czytając opracowania lektur, dlatego przed zajęciami warto przypomnieć sobie i odświeżyć materiał. Uczniowie często korzystają dzisiaj z audiobooków, ebooków, a nawet mbooków. Jest zatem wiele możliwości, by być przygotowanym na lekcje, problem w tym, czy uczniowie chcą czytać i być przygotowanymi? Mbooki to nowoczesne programy do telefonów komórkowych. Można z nich korzystać w każdej sytuacji, czaisie i miejscu.
Do lekcji z języka polskiego każdy uczeń powinien być zawsze gotowy. Na wielu stronach www znajdują się opracowania potrzebne do powtórek i dobrego przygotowania się do zajęć. Są tam między innymi streszczenia lektur lektur do każdego rodzaju szkoły, podstawowej, gimnazjum i średniej, wypracowania, analizy wierszy i wiele innych ciekawych tematów. Wspomagają one proces nauczania literatury, treści zawartej w książkach.
Nauka o języku jest działem ścisłym. W szkole uczniowie poznająnajważniejsze informacje na temat budowy mowy i budowy zdania. To najważniejsze tematy do indywidualnej pracy w domu. Nauka o odmianach rzeczownika, czasownika i przymiotnika stanowią poważny problem. Język polski to język fleksyjny jak łacina i język francuski. Nie jest bezboleśnie zapamiętać normy, zgodnie z jakimi funkcjonuje. Mimo znajomości zasad pisowni wielu uczniów ma problemy z pisaniem. Zerknij też na stronę części mowy.
Maturzyści często korzystają z własnych „produkcji” podpowiedzi i opracowań, ściąg. Lubią fotografować aparatem telefonu treść notatek, aby potem z nich odpisywać na sprawdzianach. Niektórzy fotografują mapy geograficzne. Dziwnie to potem wygląda, gdy obracają aparat telefoniczny, by patrzeć na mapy z różnych kątów. Profesjonalne streszczenia lektur pozwalają na dostosowanie do potrzeb chwili.
Praca analityczna z książką jest ważna przed maturą i pracami klasowymi. Warto czytać przygotowane przez specjalistów prezentacje maturalne do egzaminu wewnętrznego. Matura z języka polskiego polega na przygotowaniu swojego wystąpienia przed komisją. Abiturient powinien zaprezentować się w piętnastominutowym monologu dotyczącym danego zagadnienia. To wymaga pozbycia się stresu i wstydu.