Każdy z nas po ciężko przepracowanym roku zasługuje na wakacje swoich marzeń. Dla jednych najlepszym odpoczynkiem jest wypad na łono natury, by delektować się pięknem przyrody, dla drugich relaksem jest wyjazd do ciepłych krajów z tak zwaną formułą All Inclusive (3 posiłki dziennie w formie bufetu szwedzkiego, przekąski między posiłkami, napoje alkoholowe i bezalkoholowe lokalnej produkcji) czyli błogie lenistwo bez żadnych zmartwień.
Na polskim rynku turystycznym jest obecnie dość spora liczba firm organizujących wyjazdy turystyczne, dla tego wybór tej właściwej jest dosyć trudny. Jednym z pomocnych rozwiązań jest możliwość zasięgnięcia opinii o danym biurze od jego klientów. Gdzie możemy je znaleźć? Przede wszystkim na forach internetowych.
Jeżeli pomimo starannie wybranej oferty mamy jakieś zastrzeżenie powinniśmy je natychmiast zgłosić rezydentowi, który powinien pisemnie potwierdzić przyjęcie reklamacji oraz przekazać ją organizatorowi. Jeżeli nie udało nam się tego zrobić, możemy ją złożyć po powrocie w formie pisemnej, zazwyczaj w dwóch egzemplarzach, opisując nasze zastrzeżenia z żądaniem rekompensaty. Organizator wycieczki w ciągu miesiąc musi nam na nią odpowiedzieć. Pamiętajmy, iż kluczem do udanego wyjazdu jest przede wszystkim nasze nastawienie, pozytywne myślenie. Nie szukajmy dziury w całym!
W umowie warto sprawdzić:
- do kiedy musimy dokonać zapłaty za wykupioną imprezę
- sprawdzić poprawność danych umieszczonych na umowie, a w szczególności poprawnej pisowni imienia i nazwiska, daty urodzenia
- jakie są koszty rezygnacji z imprezy i czy istnieje możliwość dokupienia dodatkowego ubezpieczenia
– czy możliwa jest zmiana ceny wycieczki i w jakim przypadku
- czy w przypadku ofert w promocji First Minute wyszczególnione są na umowie wszystkie korzyści z tego tytułu, np. gratisowa wycieczka czy gwarancja niezmienności ceny
- na jakie sumy jesteśmy ubezpieczeni i w jakich przypadkach
- czy mamy zagwarantowaną opiekę polskojęzycznego rezydenta
Nie bójmy się zadawać pytań, dzięki nim będziemy lepiej przygotowani do wyjazdu.
Większość hoteli posiada własne strony internetowe, z którymi warto się zapoznać, chociaż po to by porównać informacje o hotelu zawarte w katalogu z tymi na witrynie internetowej.
Ponadto znajdziemy na nich także tzw. Księgę Gości (Guest Book), w której klienci danego obiektu mogą wyrazić swoje opinie, poglądy.