Pozycjonowanie stron stron internetowych to ogólny temat, który obejmuje kilka działań. Prawie że każda firma zajmująca się pozycjonowaniem stron stron posiada na to działanie trochę inny patent. Natomiast wszystkie takie firm wołają jednym głosem – najważniejsza jest opracowanie (content i king) i rozpoczynają od optymalizacji treści strony. Aktualna interpretacja tego co najbardziej istotne różni się nieco od panującej jeszcze kilka lat temu, która brzmiała „link is king”. Firma pozycjonująca organizuje więc wywiad z osobą odpowiedzialną za marketing przedsiębiorstwa. Celem wywiadu jest uwarunkowanie, które towary i usługi posiadają największe znaczenie w branży przedsiębiorstwa (firmy, działalności jednoosobowej, spółki). Następnie projektowane są wyrazy podstawowe najlepiej odpowiadające wybranym produktom. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie konkurencji rynkowej pozycjonującej się na te słowa kluczowe , a dodatkowo ich popularności w wynikach wyszukiwań. Na podstawie tej wiedzy redagowane są teksty o właściwym nasyceniu słowami kluczowymi , a ponadto udoskonalane treści metatagów. Drugim wspólnym mianownikiem w działaniach przedsiębiorstw pozycjonujących może być przygotowywanie i dodawanie wpisów do katalogów typu moderowany katalog stron i presell pages (precli).