Spoty radiowe produkcja są nagrywane w studiach nagrań. Odpowiedni zespół ludzi tam pracujących, potrafi stworzyć produkcję odpowiedniej jakości i interesującą dla słuchacza. Gdy zakład zlecająca produkcję nie ma pomysłu na swoją reklamę, studio na pewno użyczy jej kompetentnej pomocy, także i w tym zakresie, wymyślając scenariusz, wybierając lektora i muzykę.
Popularność rozgłośni radiowych nie maleje, jest to doceniane źródło zabawy, newsów, umila czas w pracy i podczas prowadzenia samochodu. Z tego względu nie kurczy się też skuteczność reklamy radiowej. W zależności od profilu radiostacji łatwo potrafimy określić grupę docelową, bowiem radiostacje doskonale wiedzą, kto słucha określonych programów.
Jingiel radiowy istnieją w postaci krótkiej, łatwo wpadającej w ucho melodyjki lub motywu, często połączonej ze hasłem. W latach 90-tych powszechne było zastosowanie fragmentu atrakcyjnej piosenki jako elementu charakterystycznego dla stacji. Razem ze światową dyskusją na temat praw autorskich i powstałymi regulacjami w tej dziedzinie jingle zaczęły być samodzielnymi formami dźwiękowymi.
Słowo „jingiel” wywodzi się z języka angielskiego i nawiązuje do brzmienia dzwoneczków, które stosowano w pierwotnych audycjach radiowych, by skupić uwagę słuchacza. „Jingle” można przełożyć jako dzwonić, pobrzękiwać. Jinglem określa się także przerywnik dźwiękowy w telewizji lub pomiędzy utworami zarejestrowanymi na płycie.
Odpowiedni scenariusz wymagany jest także dlatego, że spoty mają tak intensywne ograniczenie czasowe. Należy wybrać adekwatny sposób, który będzie miał wpływ na grupę docelową jingla, poprzez nawiązanie do jej upodobań, opinii, wartości. Można wykorzystać efekt zaskoczenia, rozśmieszyć, wzruszyć lub zszokować. Niedopowiedzenie, zadziała bardziej niż powiedzenie wszystkich nowinek bezpośrednio.
Dawka dźwięków docierających każdego dnia do naszych uszu przeważnie jest męcząca. Towarzyszy nam ciągły harmider, który przywykliśmy nie zauważać. Radio bywa jednym z jego składników. Ma za zadanie troszkę ten harmider uprzyjemnić, ale mało kto słucha go aktywnie. Aby zainteresować słuchacza od pierwszych sekund potrzeba niesztampowego projektu.