Jeden ze znanych portali gospodarczych i branżowy magazyn o tematyce ekonomicznej ogłosił konkurs mający za zadanie wyłonić najlepsze w regionie biuro rachunkowe. Jest to nowatorski pomysł i próba zwrócenia uwagi na tą gałąź usług. Do rozgrywki stanęło ponad 20 firm z regionu. Były to większe i mniejsze placówki. Każda z nich prezentowała różnoraki poziom usług. Aby plebiscyt był uczciwy powołano czterech autonomicznych ekspertów, którzy byli oprócz tego audytorami. Każdy z osobna sprawdzał inną dziedzinę. Przez dwadzieścia kolejnych dni odwiedzali poszczególne oddziały i przyglądali się ich organizacji pracy. Wyłoniono cztery kryteria, według których oceniano te podmioty. Pierwszorzędne było kryterium ilości i jakości pomocy udzielanej petentom. Posługiwano się przy tym specjalistycznym wskaźnikiem, który sonduje poziom satysfakcji odbiorcy. Drugim sprawdzianem był rodzaj zastosowanej reklamy danego biuro rachunkowe warszawa. Analizowano również jak dana jednostka popularyzuje swoje usługi na rynku oraz jaki procent funduszy jest przekazywany na reklamę. Trzeci punkt recenzji stanowi liczba zatrudnianych speców od finansów. Do tego brane są pod uwagę formy doszkalania pracowników. Bardzo ważne są kompetencje zatrudnionych i ich doświadczenie. Następny i ostatni punkt, wedle którego opiniowane są filie to polityka dalszego rozwoju. Odnosi się to do planów danego biura jakie zostały podjęte na przyszłość. Rozsądza się tu to czy podjęte zostały jakiekolwiek kroki dotyczące rozwoju biznesu. Przykładowo czy został wdrożony długofalowy plan inwestycyjny, czy zostało stworzone stanowisko, zatrudniona osoba, która owe plany realizuje lub wdraża. Nie ulega wątpliwości, iż konkurs był zorganizowany na wysokim poziomie. Każdy z uczestników plebiscytu starał się postawić w jak najlepszym świetle. Tego rodzaju rankingi a szczególnie zwycięstwo w nich jest wielkim wyróżnieniem dla biura rachunkowego. Ten kto odbierze laur zwycięzcy może liczyć na zwiększenie liczby kontrahentów i wspaniałą reklamę, która pojawi się w każdym branżowym medium. Kolejnym etapem pojedynku jest wyłonienie 10 najlepszych biur, które otrzymały największą ilość punktów. Następnie przeprowadza się rozmowę z losowo wybranymi pracownikami danej instytucji oraz na tej podstawie wydaje się rozstrzygającą decyzję. Zdarza się tak, że na pytania komisji może odpowiadać sam kierownik lub zwykły pracownik biurowy, który tylko parzy kawę. Take niesztampowe rozwiązanie wynika z przesłanki, że to właśnie pracownicy są najlepszą wizytówką swojego miejsca pracy.
W tym roku po ożywionych naradach wygrało biuro rachunkowe spod Krakowa. Niewątpliwie jest to największy sukces tej firmy, która powstała parę lat temu. Winszujemy i trzymamy kciuki za dalsze sukcesy.