Nieraz nakręcenie spotu reklamowego i jego emitowanie w najlepszym czasie antenowym nie będzie konieczne niemniej jednak w przypadku popularyzacji wielu produktów to postępowanie będzie najskuteczniejsze. Musimy najpierw sprecyzować grupę naszych możliwych partnerów. Jeśli tego nie uczynimy w
pewnym momencie okaże się, że inwestujemy czas i środki w jałowe działania, nie przynoszące nam żadnego tworu, ani wymiernej korzyści.
Rozpoczynając przygodę z własną działalnością gospodarczą, prędzej czy później zaczną do nas
trafiać przedstawiciele wszelkiego rodzaju agencji reklamowych. Niektórzy z nich będą próbowali do nas trafić wszelakimi kanałami, od drzwi wejściowych, po skrzynkę mailową sekretarki. Będzie to właściwa chwila by zastanowić się nad sensem reklamy działalności z którą się zwiążemy.
Wróćmy jednak do pytań o sens reklamy. Wielu z Was zapewne stwierdzi, że promocja nie jest im do niczego potrzebna, albowiem klientów zdobywają z tzw. „polecenia” bądź przez referencje. Fakt, jest to skuteczna metoda, ale o ile nie jesteś fizykiem jądrowym, musisz liczyć się z duża konkurencją osób Tobie podobnych. Jak myślisz kogo wybierze potencjalny klient? Człowieka, który swój numer telefonu zapisuje na kawałku kartki, czy fachowca, dbającego o wizerunek swój i firmy chociażby za pomocą wizytówek i ładnego katalogu z portfolio swoich dokonań?
Reklama to przede wszystkim umiejętność ukazania siebie. Każdy kto dba o własny wygląd, chociażby przed samym sobą zdaje sobie sprawę jak istotne jest uzyskanie dobrego wrażenia. Nie jest to łatwe. Niemniej jednak dobre wrażenie, to już połowa sukcesu. Dalej droga jest prosta. Wystarczy tylko nie zniweczyć już uzyskanych rezultatów.
Dla wielu przedsiębiorców reklama dalej zostaje obcojęzycznym wyrazem, na który trafiają przeważnie w dziale „wykształcenie” czytając CV potencjalnych pracowników. Musimy jednak pamiętać, że z reklamą styka się chociażby w najmniejszym stopniu każdy przedsiębiorca wręczając swoją wizytówkę ewentualnemu klientowi. Nie ma sensu by rozczulać się nad sensem promocji aktywności jaką prowadzimy.