W firmie, w domu, w szkole czy w pracy wszędzie jesteśmy zasypywanie produktami poligraficznymi. Nie ma w kraju osoby która by się nie zetknęła choćby z wizytówką, ulotką czy plakatem. Ale zapewne zaobserwowaliście ze niektóre produkty przyciągają dużo bardziej uwagę a inne mniej. W następnej części postaram się przedstawić jak wykonać projekt by budził pozytywne wrażenia dy go wydrukujecie w drukarnia online.
Na wstępie zajmiemy sie małym choć bardzo ważnym produktem jakim są wizytówki
Odwiedziłem kiedyś jedną z drukarnia Szczecin i na stole zauważyłem całe mnóstwo wizytówek, jedne fajne i eleganckie inne zaś wyglądały jakby je dziecko projektowało.
Częstym błędem przy projektowaniu jest brak spadów lub ich niewłaściwe przygotowanie. Bierze się z niezrozumienia co to są i po co te spady. Zasada jet bardzo prosta. Wydrukowane ulotki czy wizytówki tnie się na gilotynie, jednorazowo 50 – 100szt w stosie. Przy takim cięciu zawsze krawędź trochę się przesuwa a więc spady mają uchronić nas przed białą kreską na krawędzi.
W projektowaniu ulotek, broszur i plakatów będziemy się trzymać tych samych reguł. Podstawa jest nie przesadzanie z kolorami i czcionkami. Dwie czcionki i maksymalnie dwa, trzy kolory z pewnością wystarczy. Nie zamieszczajcie wszystkich haseł i sloganów reklamowych jakie przyjdą wam do głowy. Wystarczy jeden ale dobry.
Bardzo ważna jest jakość użytych zdjęć w naszej ulotce. Często wydaje nam się że znalezione zdjęcie w internecie będzie idealnie nadawało się na naszą ulotkę. Jednak zanim je użyjemy musimy poświęcić trochę czasu i sprawdzić rozdzielczość obrazka, czy wynosi ona przynajmniej 300dpi w skali 1:1.