Reklama w wyszukiwarkach internetowych

Od wielu lat karierę w sieci robią dwa wyrażenia znaczące praktycznie to samo. Pierwsze z nich to skrót SEO pochodzący od anglojęzycznego wyrażenia „Search engine optimization”. Oznacza ono wszelki działania zmierzające do optymalizacji strony WWW pod kątem wyszukiwarek internetowych. Drugie słowo to nasze rodowite pozycjonowanie stron, które pochodzi od słowa pozycja.

Nie ma sensu podawać dla portalu sportowego słów kluczowych związanych np. z branżą spożywczą, ponieważ użytkownik Internetu potrzebujący adresu firmy cukierniczej i tak nie zwróci na taki serwis uwagi nawet gdy ten pokaże mu się w pierwszej dziesiątce wyników w Google. Najprostrzym sposobem pozycjonowania jest używanie odpowiednich słów kluczowych kodzie źródłowym strony w polu „keywords” a także w polu zawierającym opis strony czyli „description”.

Pozycjonowanie stron jest zbiorem wszystkich działań mających na celu uzyskania przez stronę jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce np. Google. W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google.pl na niej więc skupiają uwagę polscy pozycjonerzy. Pozycjonuje się zawsze pod kilka wybranych fraz związanych z treścią strony czy serwisu internetowego. Chodzi o to by znaleźli je użytkownicy rzeczywiście zainteresowani danym tematem.

Cena optymalizacji strony w porównaniu do reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania jest stosunkowo niski, w szczególności gdy zależy nam na ściągnięciu na promowaną stronę dużej liczby internautów. Dlatego też warto zainteresować się taką formą promocji.

W optymalizacji ważny jest tytuł strony oraz używanie w artykułach nagłówków oraz pogrubień. Na pozycję strony w wyszukiwarce wpływa głównie ilość linków prowadzących do niej z innych stron. Przede wszystkim ze stron, które są powiązane tematycznie i przedstawiają dla zwykłego użytkownika wartość. Dlatego taką popularnością cieszą się systemy wymiany linków, katalogi czy tak zwane presell pages.

Możliwość komentowania jest wyłączona.