Od czasów wynalezienia pierwszej gry komputerowej, naukowcy próbowali stworzyć grę idealną, która nie odróżniałaby się od świata realnego. Przełomem w tej dziedzinie okazał się symulator lotu, skonstruowany w latach trzydziestych, jednak dopiero około 1985 roku gry wiążące do wirtualnej rzeczywistości zapoczątkowały coś zupełnie niezwykłego i zadziwiającego.
Nowe wirtualne technologie umożliwiają wejście do świata stworzonego przez PC, dają możliwość zabawy i pracy, dzięki wykorzystaniu urządzeń takich jak kamery, ekrany, symulatory, oraz niezwykłej grafice w połączeniu z efektami dźwięku. Ułatwia pracę doktorom, naukowcom, projektantom, architektom i konstruktorom rozmaitych nowoczesnych maszyn. Gry mogą mieć charakter zarówno fizyczny (gra w football) jak też umysłowy (szachy) bądź hazardowy (poker). Dużo gier ma charakter pośredni między tymi kategoriami. Dużo gier, choć nie wszystkie, ma charakter konkurencyjny i celem gracza bądź grupy graczy jest pokonanie pozostałych uczestników. Występują również gierki komputerowe, które w dzisiejszych czasach zdominowały to pojęcie.
Nawet w domowym zaciszu, prywatny komputer i nowoczesna gra zapewnić może fantastyczne doznania i wzrost adrenaliny. Nudne gry już dawno odeszły do lamusa, w chwili obecnej nawet ekstremalna aktywność fizyczna zachęca do zabawy każdego. Motywuje dzieciaki do ruchu, rozwoju fizycznego i poznawania nowego świata.
Wraz z rozwojem technologii pojawiały się coraz bardziej udoskonalone gry komputerowe, w których gracz swobodnie realizować może swoje marzenia przedostając się do świata magii i czarów. Gracz korzystający z zabawy może stać się kim chce, w przeciągu paru chwil zamienić się może w kapitana odrzutowca, kierowcę F1, lub słynnego pływaka. Gracz przemieścić się może w dowolne wirtualne miejsce na ziemi, rakietą dotrzeć do gwiazd, bądź cofnąć się w stare czasy. Wszystko dzieje się jak w autentycznym świecie, a gracz za pomocą własnych ruchów porusza się w wirtualnej rzeczywistości.
Gry komputerowe nowej generacji stały się ogólnodostępne, w zasadzie na ich zakup może pozwolić sobie przeciętny człowiek. Oferty są bardzo urozmaicone, z myślą o poszczególnych klientach i ich odmiennych zainteresowaniach. Gry znajdują odbiorców bez względu na wiek, płeć, zawód, czy fascynacje, a chętnych do ich kupna jest dużo.