Od paru lat ogromną wartość w funkcjonowaniu biznesów zdobyły przeróżne grupy PR, jakich najważniejszym zadaniem jest pilnowanie spraw związanych przykładowo z odbiorem danej firmy w Internecie. Sprawdzona agencja public relations z pewnością udoskonala ten wizerunek, a prócz tego również pilnuje, by nie został on nawet lekko naruszony przez konkurencję. Ogólna rola tego typu agencji pracujących w branży PR jest jednak o wiele obszerniejsza i tyczy się różnych kwestii. Zwykle nawet nie zdajemy sobie sprawy w jakim stopniu stopniu ocena ludzi jest zależna tego, jakie informacje opublikuje wybrana agencja PR, jaka odpowiada za dział PR w korporacji. Wiele informacji o założeniach firmy jest po prostu wcześniej przygotowywanych wedle dokładnych planów działania, zaś przedstawiciele firmy wysłani na spotkania z gazetami są dokładnie przeszkoleni tak by nie ulegać stresowi i nie mówić za dużo szczegółów. Sami dziennikarze i przeróżne środowiska telewizyjne zazwyczaj korzystają z publikacji danych im przez pracowników agencji PR i na nich opierają swoje osobiste artykuły. Przez to firmy odpowiadające za public relations otrzymują możliwość naturalnego wpływania na komentarze dziennikarskie, a co za tym czego również na opinię społeczeństwa. Oczywiście do zadań jakie podejmuje agencji PR nie należą jedynie kroki powiązane z kontaktami medialnymi, ale też wymiana informacji kryzysowych, reklamowe działania wspomagające sprzedaż wybranego artykuły, stałe sprawdzanie Internetu i usuwanie niepochlebnych ocen czy też budowa specyficznej więzi między pracownikami spółki co bardzo mocno wpłynie na jej społeczną opinię. Nie da się także pominąć jej roli w dziedzinie rozmów z dziennikarzami zagranicznymi oraz niemałego udziału w wymyślaniu nowych marek produktów czy opiekowanie się forami i profilami firmowymi na serwisach społecznościowych, gdzie przemyślana strategia marketingowa daje wyjątkowo duże efekty.