Często zastanawiamy się, czy dla marketingu internetowego będzie korzystniejsze, kiedy zakupimy domenę z końcówką.com czy z.pl? A może wybrać jeszcze inne rozwiązanie? Można postawić na.com.pl. Domena z końcówką.pl jest liczącą się na rynku polskim, ale trudno ją zdobyć. Jeżeli nam się to uda, mamy wielką szansę na sukces w sieci, jeżeli końcówkę połączymy z trafną pierwszą częścią domeny.
Nazwa domeny wchodzi w skład adresu każdej strony www. Kiedy tworzymy serwis dla swojej firmy, czy dla siebie prywatnie, zastawiamy się, jaką domenę wybrać? Czy ma to znaczenie? Oczywiście. Po pierwsze domena powinna mieć związek ze słowami kluczowymi, kojarzącymi się z branżą w której działamy. Po drugie ma być łatwa do zapamiętania i zapisania dla naszych potencjalnych klientów.
Wybierając domenę powinniśmy także wziąć pod uwagę to, jaki zasięg mają nasze usługi. Jeżeli działamy tylko w obrębie jednego miasta, można wybrać domenę lokalną. Nie ma potrzeby w takiej sytuacji wybierać domeny o zasięgu europejskim.eu. Byłoby to bezcelowe. Pamiętajmy także, by słowa w domenie oddzielać myślnikiem, ponieważ wtedy wyszukiwarki potraktują frazę w domenie, jako dwa słowa kluczowe.
Pamiętajmy, by nazwa domeny nawiązywała do produktów lub usług, które chcemy zaoferować oraz fraz kluczowych, które mają znaczenie na naszej stronie. Dzięki temu w podświadomości klientów utworzy się skojarzenie pomiędzy danym produktem a naszą domeną, Jest to niezbędne, jeżeli chcemy mieć duży ruch na stronie i tym samym zwiększyć swoją sprzedaż.
Pamiętajmy także o tym, by zarejestrować domenę jak najszybciej po kupnie. Wyszukiwarki działają na takiej zasadzie, że im starsza jest domena, tym jest dla nich bardziej wartościowa. Nie można czekać więc z zarejestrowaniem do momentu, kiedy strona powstanie, ale zróbmy to od razu, bezzwłocznie. Dzięki temu będzie powiększał się staż naszej domeny.