Celem pozycjonowania jest zwiększenie popularności witryny w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu, że witryna znajdzie się na dobrej pozycji i ją utrzyma, więcej osób trafi na naszą stronę i zarazem zwiększy się szansa na to, że nasza firma zyska kolejnego klienta. Na pierwszych miejscach w wyszukiwarce może być zarówno wielka korporacja i mała lub jednoosobowa firma. Wszystko zależy od naszego działania w zakresie [link[pozycjonowania[/link].
Kiedy projektujemy i tworzymy stronę www dla naszej firmy, liczymy na to, że będzie licznie odwiedzana i wpłynie na zwiększone wyniki sprzedaży naszego produktu lub usługi. Jednak wykreowanie portalu to dopiero początek. W Internecie, by nie zginąć wśród wielu wartościowych i mniej wartościowych stron, trzeba zadbać o pozycjonowanie.
Kolejną istotną sprawą jest katalogowanie, którego celem jest zwiększenie ilości linków, które mają prowadzić do strony, która jest katalogowana. W tym przypadku duża liczba wpisów w różnych katalogach oznacza sukces dla strony i lepsze wyniki pozycjonowania. Jednak nie oznacza to, że obojętne jest to do jakich katalogów dodajemy stronę. Musimy mieć pewność, że znajdzie się ona dzięki temu w indeksach wyszukiwarek. Poza tym liczy się unikatowy opis oraz wybór odpowiednich kategorii.
Trzeba też wiedzieć, jaki powinien być właściwy zakres pozycjonowania. Niezbyt skuteczne będzie pozycjonowanie na hasła o zbyt szerokim zakresie. Jeżeli nie mamy doświadczenia w tego typu działaniach, lepiej oddać tę pracę w ręce specjalistów, ponieważ niewłaściwie wykonane pozycjonowanie może zaszkodzić naszej stronie. Fachowe podnoszenie pozycji strony wymaga także sporo czasu i wysiłku, także dlatego lepiej zostawić to wyspecjalizowanej firmie, która ma w tym doświadczenie.
Jedną z ważniejszych spraw jest wybór słów kluczowych. Możemy przyjąć jedną ze strategii ich doboru. Pierwszą jest pozycjonowanie na ogólne hasła związane z branżą w jakiej działamy. Wielu klientów nie zna nazwy naszej firmy i będzie szukało określonego produktu, wpisując w wyszukiwarkę właśnie takie ogólne słowa. Druga strategia to pozycjonowanie na hasła związane z nazwą naszej firmy lub też markami produktów, które sprzedajemy. Część internautów będzie właśnie tak szukała odpowiedniej strony w sieci.