Bank głosów poza lektora i muzyki obejmuje także efekty dźwiękowe. Wszystkie efekty muszą być proste, bez trudu rozpoznawalne, muszą być dodatkiem dopełniającym naszą reklamę. Dźwięki te muszą zwracać uwagę na treść, wytwarzać adekwatny nastrój, wzbudzać zainteresowanie i być uzupełnieniem słów. Często też nadają charakteru naszej produkcji. Dodawanie tła ulicy czy umieszczanie osób w przestrzeni dźwiękowej to tylko przykłady taki efektów.
Ponieważ reklama radiowa produkcja obejmuje tych parę niezbędnych składników, które są tworzone osobno, czyli nagranie lektora muzyki i stworzenie efektów, to to na finał musimy scalić komplet w spójną całość w czasie montażu. Następnie, aby uzyskać odpowiednie poziomy ścieżek i pożądane brzmienie dla stacji radiowych stosowane są pożądane procesy masteringowe.
Muzyka sama w sobie jest potężnym narzędziem wpływającym bezpośrednio na nasze uczucia i zachowanie, zwraca naszą uwagę. Przez to często w reklamach jest jednak specjalnie komponowana tak, aby stworzyć charakterystyczną linie melodyczną, kojarzoną później z danym produktem. Zazwyczaj używa się motywy legendarnych piosenek. Puszczane wystarczająco często szybko zostają identyfikowane z danym produktem.
Producent po zaznajomieniu się ze scenariuszem, powinien zdecydować się na muzykę. Jeżeli koszt reklamy na to pozwala, to studio, w którym robimy naszą reklamę może skomponować, zaaranżować i wykonać każde działania potrzebne do stworzenia idealnej muzyki. W momencie kiedy budżet jest skromny możemy zawsze kupić z wyspecjalizowanej bazy gotową muzykę. A jest w czym wybierać, ponieważ baza liczy kilka set tysięcy podkładów w różnych stylistykach muzycznych.
Producent reklamy powinien zapoznać się ze strategią i założeniami reklamy, bądź całej kampanii, aby poznać docelowego słuchacza. Dzięki temu może wynająć odpowiedniego lektora, bądź, w momencie gdy scenariusz tego wymaga, to aktora. Następnie bardzo istotny jest odpowiedni wybór muzyki i efektów dźwiękowych. W tym momencie produkcja reklamy radiowej pozwala wykonawcy aranżować sceny filmowe lub malować obrazy jedynie za pomocą dźwięku.