Projektowanie na wektorach

Przygotuj własne projekty
Praca z edytorem grafiki wektorowej różni się od edycji zdjęć, więc i zestaw narzędzi jest inny. Przede wszystkim znajdziesz opcje przeznaczone do edycji i łączenia krzywych oraz figur geometrycznych. Są również funkcje do tworzenia, wypełniania obiektów oraz generowania tekstu. Dzięki Convert to editable shapes nawet ten ostatni element może zostać poddany wielu [link=http://www.activastudio.pl]/www.activastudio.pl][link=http://www.activastudio.pl]modyfikacjom, Studio Graficzne[/link]. W ten sposób można stworzyć efektowne logo czy wizytówkę.

W Bitmap Gallery są zebrane użyte w projekcie grafiki bitmapowe. Natomiast nowe biblioteki można pobrać z internetu, korzystając z opcji Font, Clipart i Fill Gallery. Wystarczy kliknąć na przycisk Get, a pobrane zostaną pliki, które można wczytać do tworzonej ilustracji. Przy użyciu opcji Fill wczytasz różne wypełnienia obiektów. Zazwyczaj jest to jakiś rodzaj wzorka, typu cegła, trawa lub inne. Wystarczy wybrać kursorem wzór i kliknąć na nim, a zostanie dodany do obrazu.

Dzięki Transparency tool masz także kontrolę nad przeźroczystością. W czasie tworzenia bardziej skomplikowanych ilustracji należy pamiętać o możliwości łączenia elementów w większe grupy. Narzędzia do tego celu znajdziesz w menu Arrange.

Po uruchomieniu [link=http://www.activastudio.pl]tp://www.activastudio.pl]Studio Graficzne warto poświęcić chwilę na zapoznane się z interfejsem użytkownika. Domyślnie po lewej stronie na pasku są podręczne narzędzia, a na dole paleta kolorów. Ale można dostosować je do swoich potrzeb. Aby dokonać dodatkowych ustawień, zajrzyj w menu do Utilities i Window.

Jeżeli chcesz przygotować animację, musisz wybrać z menu File, New i Animation. Dzięki temu dostępny będzie nowy pasek narzędziowy, który pozwala na przełączanie się pomiędzy klatkami oraz ustawienie właściwości całego projektu. Aby otrzymać odpowiednią liczbę klatek na sekundę, należy ustawić czas wyświetlania klatki. W przypadku 8 ramek jest to 0,125 sekundy na każdą klatkę. W celu dokonania stosownych ustawień wybierz Animation properties i znajdź w zakładce Animation loop and speed pozycję Display each frames for:. Animacja może zostać zapisana w formacie GIF lub Flash.

Możliwość komentowania jest wyłączona.