Co przykuwa wzrok, gdy idziesz chodnikiem i mijasz kolejne wystawy sklepowe? Wiele z nich przykuwa uwagę swoją ekspozycją, ale na pewno nie w takim stopniu, jak efektownie wyglądające szyldy. Mogą się bowiem zdarzyć dwa podobnie wyglądające z zewnątrz sklepy, ale nigdy dwa takie same szyldy. To one najskuteczniej wyróżniają, przybierając często bardzo ciekawe formy, także poprzez efektywne, zwłaszcza nocą, podświetlenie.
Ciekawy napis nad wejściem do sklepu czy lokalu to przede wszystkim odpowiednio dobrany krój i rozmiar czcionki. Nie chodzi tu bynajmniej o zastosowanie jak najbardziej wyszukanych form, bo te sprawdzają się tylko w ograniczonej licznie przypadków. Dobrze dobrana czcionka szyldu musi przede wszystkim współgrać z wizerunkiem firmy, np. prowadzony od pokoleń biznes, kojarzący się z tradycjami, powinien być opatrzony szyldem z elegancką, wręcz nobliwą czcionką.
Produkcją szyldów zajmują się wyspecjalizowane do tego przedsiębiorstwa, ale jest to również przedmiot działalności agencji marketingowych. Praktycznie każda firma reklamowa ma w swojej ofercie pozycję obejmującą produkcję identyfikacji zewnętrznej, w tym szyldów. Oczywiście agencje nie mają oddzielnych warsztatów, w których jej pracownicy osobiście wyrabiają napisy, ale zlecają je specjalistom w tej dziedzinie.
Jak znaleźć firmę, która zajmie się produkcją szyldu dla Twojej firmy? Można szukać jej tak, jak robiło się przez ostatnie lata – przeszukując książki telefoniczne czy pytając znajomych. Dużo szybciej można znaleźć właściwego producenta korzystając z internetu, wpisując w pasku wyszukiwarki odpowiednie słowa kluczowe, najlepiej wraz z nazwą miasta, np. ‘szyldy szczecin‘ lub ‘litery przestrzenne szczecin’.
Wykorzystując ciekawie wyglądający szyld, nie tylko przykuwasz wzrok przechodniów, ale też wysyłasz swoim klientom konkretny sygnał. Nie jesteś drobnym przedsiębiorcą, którego oferta nie wyróżnia się niczym szczególnym. Szyld z logiem, nazwą, często datą powstania – to atrybuty świadomych wyzwań współczesnego biznesu firm.