Co przykuwa wzrok, gdy przechadzasz się chodnikiem i mijasz kolejne wystawy sklepowe? Wiele z nich przykuwa uwagę swoją ekspozycją, ale na pewno nie w takim stopniu, jak efektownie prezentujące się szyldy. Mogą się bowiem zdarzyć dwa podobnie wyglądające z zewnątrz sklepy, ale nigdy dwa takie same szyldy. To one najskuteczniej wyróżniają, przybierając często bardzo ciekawe formy, także poprzez efektywne, zwłaszcza nocą, podświetlenie.
Oprócz samej czcionki, podczas opracowywania projektu szyldu warto pamiętać o odpowiednim tle. Efektownie prezentują się napisy zwłaszcza na podświetlanym tle oraz napisy, gdzie każdy znak emituje własne światło. Taki efekt można osiągnąć instalując m.in. kasetony świetlne. Pod tym względem jest to jedno z bardziej popularnych rozwiązań, które może być szeroko stosowane ze względu na swoją konstrukcję.
Produkcją szyldów zajmują się wyspecjalizowane w tym przedsiębiorstwa, ale jest to również przedmiot działalności agencji marketingowych. Praktycznie każda firma reklamowa ma w swojej ofercie pozycję obejmującą produkcję identyfikacji zewnętrznej, w tym szyldów. Oczywiście agencje nie mają własnych warsztatów, w których jej pracownicy osobiście wyrabiają napisy, ale zlecają je specjalistom w tej dziedzinie.
Ciekawy napis nad wejściem do sklepu czy lokalu to przede wszystkim odpowiednio dobrany krój i rozmiar czcionki. Nie chodzi tu bynajmniej o zastosowanie jak najbardziej wyszukanych form, bo te sprawdzają się jedynie w ograniczonej licznie przypadków. Dobrze dobrana czcionka szyldu musi przede wszystkim współgrać z wizerunkiem firmy, np. prowadzony od pokoleń biznes, kojarzący się z tradycjami, powinien być opatrzony szyldem z elegancką, wręcz nobliwą czcionką.
Wykorzystując efektownie wyglądający szyld, nie tylko przykuwasz uwagę przechodniów, ale też wysyłasz swoim klientom czytelny sygnał. Nie jesteś drobnym przedsiębiorcą, którego oferta nie wyróżnia się niczym szczególnym. Szyld z logiem, nazwą, często datą powstania – to atrybuty świadomych wyzwań współczesnego biznesu firm.