Części samochodowe i związana z nimi branża motoryzacyjna jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się działów w dzisiejszej gospodarce. Łatwo odgadnąć jaki jest tego powód, jeżeli spojrzymy na nasze drogi, którymi codziennie porusza się rzeka samochodów.
Niewielu z nas zastanawia się nad znaczeniem poszczególnych komponentów pojazdu i do czego tak naprawdę służą oraz jakie jest ich znaczenie. A wiedza ta jest nieodzowna kiedy będziemy chcieli zmniejszyć koszty remontu swojego auta i samemu zaopatrzyć się w potrzebne części zamienne. Szczególnie ważne jest to w przypadku części do Toyoty , z uwagi na koszt robocizny związany z naprawami tego samochodu. W tym artykule scharakteryzuję niektóre z nich.
Amortyzatory Kayaba amortyzują wpływ nierówności szosy na pojazd, a tym samym podnoszą komfort podróżujących. Poprzednio olejowe, a obecnie współczesne amortyzatory wykonywane są w technologii olejowo-gazowej, gdzie rolę czynnik tłumiącego spełnia sprężony gaz obojętny, nie wchodzący w reakcję z materiałem, z którego wytworzony jest amortyzator. Tak na prawdę to mniej ważne jest czy jest gazowy czy olejowy, ważne żeby był sprawny.
Rozrząd do Seata jest komponentem auta, odpowiedzialnym za koordynację pracy układu korbowo-tłokowego motoru. Jest to bardzo precyzyjny mechanizm, w którym za napędzanie wałka rozrządu, odpowiedzialny jest pasek rozrządu, lub w niektórych przypadkach – łańcuch rozrządu.. Generalnie łańcuchy rozrządu zastępowane są ostatnio paskami rozrządu.
Tarcze hamulcowe , współpracują z klockami w procesie hamowania. Skład materiału z jakiego są wykonane oraz jego jakość ma ogromny wpływ na wydłużenie lub skrócenie drogi hamowania auta. Nędznej jakości podróbki mogą ulec szybkiemu wypaczeniu przy pierwszym gwałtowniejszym hamowaniu. I mniejsze ma tu znaczenie ich pochodzenie, a to, że są nowe.
Koło dwumasowe LUK zabezpiecza skrzynię biegów w przez drganiami wytwarzanymi przez współczesne silniki z zapłonem samoczynnym. Drgania te są tłumione przez koło zamachowe wykonane z dwóch elementów połączonych czynnikiem tłumiącym. Jest to dosyć nowy wynalazek, niestety kosztowny w przypadku zniszczenia.
Sprzęgło Sachs przenosi moment obrotowy z wału korbowego silnika na wałek skrzyni biegów. Jest to najczulsze miejsce całego układu napędowego współczesnego samochodu. Dobrej jakość sprzęgło zapewnia przenoszenie napędu nawet przy olbrzymich mocach silnika pojazdu. Na jakość sprzęgła istotny wpływ ma jakość użytych przy jego wytworzeniu, materiałów.