Aromatyzacja i marketing zapachowy

Aromamarketing jest wielką bronią w walce z niezdecydowanymi osobami. Osoby, które wchodzą do pomieszczenia gdzie wydziela się ładny zapach, koniecznie chcą w nim zostać. Jak wiadomo, marketingowcy wykorzystują każdy zmysł do tego, aby przekazać atmosferę. Ładna kolorysty, przyjemna muzyka, więc dlaczego nie spróbować z ekstraktami?

Kiedy wchodzisz do zatłoczonego marketu, w którym panuje szara kolorystyka i ponury klimat, nie ma tam wcale muzyki, to nagle tracisz zapał do kupienia czegoś. Co innego, gdy jesteś się w sklepie który ekstra pachnie. To właśnie jest aromamarketing dzięki zapachom można zmusić klientów do pozostania w sklepie jak najdłużej, a co za tym idzie?

Miejsce do którego przyjmuje się klientów, powinno być w stu procentach dopracowane. Nie możemy pozwolić sobie na złą woń, ponieważ byłby to marketingowy cios poniżej pasa. Węch jest ogromnie silnym zmysłem. Dlatego właśnie stosuje się aromamarketing czyli zabieg polegający na nadaniu przyjemnych zapachów w danym miejscu.

Są miejsca w których zapach nie powinien być używany, ponieważ działa to na niekorzyść zakupów. Często są to sklepy z ubraniami lub z pokarmami. Nikt nie przepada za zapachem chińskich rzeczy lub za zapachem ryby. Do tego właśnie celu wykorzystuje się pewien zabieg, który nazywa się neutralizacja zapachów Polega on na niczym innym jak na usunięciu drażliwych woni.

Markety z perfumami to wspaniałe miejsce na wykorzystanie aromatyzacji a więc aktu mającego cel na rozpylaniu pewnej woni zapachów. Często są to bardzo delikatne zapachy, które uspokajają i pobudzają nasz umysł. Dzięki temu możesz czuć się przyjemnie a to sprzyja sprzedaży.

Do ustalenia zapachów w miejscach, które przeznaczone są jako przestrzeń zakupowa, stosuje się zabiegi, które wskazuje marketing zapachowy Jest to taki dział promocji, który świetnie zna zapachy i ich działanie na klientów. Badacze udowodnili, że są zapachy które nas rażą, ale także uspokajają i mobilizują do nabywania.

Możliwość komentowania jest wyłączona.