Przenoszenie treści na papier wiąże się z pewnymi kosztami, chociaż (w zależności od rodzaju, marki czy ceny drukarek) bywa bardziej opłacalne niż korzystanie z punktu ksero. Często nawet nie opłaca się wkładać własnej energii w przepisywanie różnych danych. Wydruk bowiem jest tak tani, że stać na niego niemal każdego.
Drukarka pozwala na błyskawicznie otrzymanie danego dokumentu w formie papierowej. Skaner zaś daje możliwość przeniesienia konkretnej treści z kartki na monitor komputera. Niezwykle może to usprawniać wiele czynności i prac.
Tego typu zabiegi są bardzo opłacalne. Skanowanie jest zupełnie darmowe.
Każdy niemal człowiek, w dzisiejszych czasach, posiada w swoim domu sprzęt taki jak komputer stacjonarny czy laptop. Ludzie w zasadzie nie potrafią już bez tego żyć. Przedmioty te służą w domu, w szkole i w pracy. Można do nich podłączać urządzenia takie jak skanery, drukarki czy kserokopiarki. Dzięki temu wiele czynności jest dodatkowo ułatwionych. Szczególnie przydatne jest to w biurach czy dla osób, które pracują i uczą się przy komputerze.
Prowadzenie własnej firmy wiąże się z wieloma dużymi wydatkami. Aby dobrze przedsiębiorstwo prosperowało, musi posiadać prawidłowo wyposażoną siedzibę. W każdym biurze więc powinny więc znajdować się wszelkie sprzęty znacznie ułatwiające pracę osobom zatrudnionym. Dziś, elementem niezbędnym są oczywiście komputery. Do nich zaś powinny być podłączone drukarki.
Podczas pracy w biurze zużywa się wyjątkowo dużo papieru oraz tuszu do drukarki. Klientom i kontrahentom należy dostarczyć wiele materiałów, umów. W związku z tym tusz i papier zostają wykorzystywane w naprawdę wielkich ilościach. Każdy kierownik firmy chciałby jak najwięcej zaoszczędzić- nie wydawać pieniędzy na tak prozaiczne potrzeby. W takim momencie szuka różnych ciekawych i praktycznych rozwiązań. Jednym z nich jest zakup zamienników. Jedni uważają, że to świetne wyjście. Inni zaś mówią, że takie tusze są szkodliwe dla urządzenia. Jest w tym trochę racji. Są to bowiem substancje nieco gorszej jakości.