Przypadki deklinacji rzeczownika, przymiotnika lub zaimka spędzają sen z powiek dzieci wszystkich odmian szkół podstawowych i gimnazjów. Wszyscy zapewne pamiętają, jak istotną rolę odegrało wkuwanie przypadków w ich karierze naukowej na języku polskim. Program i nauczyciele w szkole podstawowej przykładają do tego ogromną wagę.
Wychowanie obecnego pokolenia internautów jest bardzo trudne. W szkole spotykają się ze znaną im cyfrową formą podawczą informacji lekcjach technologii informacyjnej. Już niedługo wiele się zmieni. Placówki oświatowe i ośrodki edukacyjne mają dostęp do Internetu i mogą z niego korzystać bez ograniczeń. Wychodzą naprzeciwko tendencjom XXI wieku, kiedy stosowanie sposobów multimedialnych jest codziennością. Na rynku pojawiły się tablice multimedialne, ale edukacja nie ma wciąż wystarczającej ilości plansze interaktywne.
System nauczania nie może czy też nie powinien lekceważyć nowoczesnego rodzaju przekazywania informacji oraz ćwiczeń. Plansze interaktywne są bardzo atrakcyjną metodą wprowadzania nowych wartości. Uczniowie bardzo chętnie współpracują z nauczycielem przy tablicach multimedialnych. Często wystarczy komputer i prezentacja w Power Poncie, aby lekcja stała się ciekawsza. Strona części mowy przedstawia sposoby na zajęcia z użyciem multimediów.
Nauka przypadków rzeczownika zawsze ważne i nudnawe aktualnie mogą ożyć. Ważną sprawą może być przeżywanie emocjonalne zajęć. Gdy „coś” się dzieje, uczniowie chętnie wracają do nauki po zajęciach. Uczeń zapraszany do tablicy ma za zadanie głośnie wskazywanie pytania deklinacji przypadków. Bez znajomości przypadków deklinacyjnych nie da się ogarnąć istoty fleksji rodzimego języka.
Tablica multimedialna to dobry sposób na likwidację lekcyjnej nudy. Obrazy interaktywne są barwne w przeciwieństwie do białej kredy i zielonej tablicy tradycyjnej. Ponadto kolory mogą współpracować z dźwiękiem, jaki posiadają plansze przypadki deklinacji. Podręczniki i sposoby dotychczas stosowane tej zalety nie posiadają. Od wieków szkoła kojarzy się z monotonnym głosem pedagoga i nieciekawym materiałem.