Ten tekst, pozostał stworzony dla zapaleńców kryminałów i konstruktywnych scenarzystów. Takich jak ty. Osób, które potrzebują pisać i układać prywatną, spersonalizowaną tajemnicę morderstwa. Wszyscy mamy tajemnice, ale nie wszyscy są w stanie je rozpoznać. Jeśli musisz stworzyć niezapomnianą powieść, o której odbiorcy będą rozmawiać tygodniami, ten poradnik jest dla ciebie.
Jedną z twoich postaci, powinien być śmiałek o właściwościach śledczego. On albo ona, tak naprawdę, nie musi być policjantem śledczym. Persona ta, powinna być odpowiedzialna za nadzorowanie dochodzenia i znajdowanie motywu zbrodni. Wszyscy mamy tajemnice Coben, a ta osobowość, będzie odpowiedzialna za ich spostrzeżenie.
Na koniec najważniejsza materia. Motyw. Wybierz ofiarę, spośród wszelkich bohaterów. Dlaczego ona została zamordowana? Kto miał motyw, aby tego dokonać? A może w Coben wszyscy mamy tajemnice? Projektując trudną intrygę, lubię pomagać sobie, wykonując diagram. Swoiste drzewo genealogiczne, włączające potencjalne bodźce: nieszczęśliwą namiętność, niechęć, gotowość zyskania pieniędzy. Taki graficzny wizerunek motywów, zezwala sortować najodpowiedniejsze alternatywy.
Pragnąc stworzyć scenariusz albo powieść, tak jak Harlan Coben książki, musisz zaprojektować akcję. Kamień węgielny tajemnicy. To będzie twoje miejsce, albo powód zbrodni. Powinieneś także opracować trudną, aczkolwiek spójną więź, pomiędzy wszystkimi bohaterami. Co zawierają ze sobą wspólnego? Co ich łączy? Stawka, o jaką toczą walkę, musi być duża, a zarazem wiarygodna.
Z tego podręcznika dowiesz się, w jaki sposób stworzyć dzieło na miarę Harlan Coben wszyscy mamy tajemnice. Dowiesz się, jak opracowywać u czytelnika atmosferę tajemnicy, poczucie niepewności, a także zaszczepić w nim gotowość spostrzegania nowych faktów. Funkcjonowanie na wyobraźnię pozostałej postaci, nie jest prostym zajęciem. W szczególności wtedy, jeśli potrzebujemy wywrzeć wpływ, za pośrednictwem stronicy papieru, pokrytej tuszem drukarskim.