Główne aspekty jakie możemy kształtować przez co wpływamy na wygląd firmy bądź jakiegoś serwisu to e-Pr , Marketing internetowy , Marketing wirusowy i projektowanie portali. W następnej części postaram się przybliżyć te pojęcia i przykładowe działania jakie musi podjąć agencja reklamowa
Pozycjonowanie to szereg zabiegów mających na celu skuteczne promowanie witryny internetowej mając na uwadze wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek takich jak google. Pozycjonowanie jest to w rzeczywistości narzędzie do zwiększenia popularności serwisu internetowego, pozyskaniu zainteresowanych klientów czy użytkowników zamieszczoną na serwisie ofertą. Trzeba podkreślić, że pozycjonowanie to nie tylko pierwsza pozycja w wyszukiwarkach, ale przede wszystkim odpowiednia widoczność serwisu internetowego.
e-Rzecznik to zawód z pogranicza e-PR oraz dziennikarstwa. Osoba która wykonuje ten zawód, musi stosować metody inne niż dziennikarskie i dobrze, jeśli wie, jak działają reporterzy. e-Rzecznik odpowiada za całość informacji na temat przedsiębiorstwa, która przedostaje się do internetu. Jego obowiązki to nie tylko sporadyczna informacja, ale także stała strategia, stosowana wobec mediów.
Marketing wirusowy, zwany także viral marketing to działanie polegający na rozpowszechnieniu informacji w środowisku internautów, np. poprzez wykorzystanie maila. Poprzez marketing wirusowy często promowane są firmy, które przy wykorzystaniu dobrego pomysłu zapewniają sobie samoistne szerzenie informacji.
ePR – rozpowszechnianie tekstu w społeczności internetowej. Celem e-PR jest wpłynięcie na opinie odbiorców przekazu i wykreowanie dobrego wizerunku przedsiębiorstwa lub witryny w Internecie. Przyczynia się też do zwiększenia popularności, oglądalności strony www.