Gdy wchodzisz do zatłoczonego miejsca, w którym panuje szara kolorystyka i ponury klimat, nie ma tam żadnej muzyki, to zaraz tracisz zapał do kupowania. Co innego, gdy będziesz się w sklepie który ekstra pachnie. To właśnie jest aromamarketing dzięki zapachom można zmusić klientów do bycia w sklepie jak najdłużej, a co za tym idzie?
Są miejsca w których zapach nie powinien być odczuwalny, ponieważ działa to na niekorzyść klientów. Często są to sklepy z ubraniami lub z pokarmami. Nikt nie przepada za zapachem chińskich rzeczy lub za zapachem ryby. Do tego właśnie celu używa się pewien zabieg, który nazywa się neutralizacja zapachów Polega on na niczym innym jak na pozbyciu się drażliwych woni.
Miejsca z perfumami to wspaniałe miejsce na wykorzystanie aromatyzacji czyli aktu polegającego na rozprowadzaniu pewnej woni zapachów. Często są to bardzo delikatne zapachy, które uspokajają i budzą nasz umysł. Dzięki temu możesz czuć się przyjemnie a to sprzyja zakupom.
Biuro do którego przyjmuje się klientów, powinno być w stu procentach dopracowane. Nie możemy pozwolić sobie na brzydkie zapachy, ponieważ byłby to marketingowy cios poniżej pasa. Zapach jest ogromnie silnym zmysłem. Dlatego właśnie stosuje się aromamarketing czyli zabieg polegający na nadaniu przyjemnych zapachów w budynku.
Aromamarketing jest dużą bronią w walce z niezdecydowanymi kupującymi. Osoby, które wchodzą do pomieszczenia gdzie wydziela się ładny zapach, koniecznie chcą w nim zostać. Jak wiadomo, marketingowcy wykorzystują każdy zmysł do tego, aby przekazać atmosferę. Ładna kolorysty, miła muzyka, więc dlaczego nie spróbować z zapachem?
Do ustalenia zapachów w miejscach, co przeznaczone są jako przestrzeń zakupowa, stosuje się zabiegi, które wskazuje marketing zapachowy Jest to jeden dział promocji, który świetnie zna zapachy i ich działanie na kupujących. Uczeni udowodnili, że są zapachy które nas denerwują, ale także uspokajają i mobilizują do zakupów.