Katalogowanie stron

Pozycjonowanie jest czymś, bez czego dobra pozycja założonej przez nas witryny internetowej w wynikach wyszukiwania, jest właściwie niemożliwa. Decydują się na pozycjonowanie swojej witryny mamy do wyboru dwa jego rodzaje: pozycjonowanie organiczne oraz płatne. Jakie są zatem różnice między tymi rodzajami pozycjonowania oraz, które z nich okazuje się być bardziej skuteczne? Zarówno pierwszy jak i drugi rodzaj pozycjonowania wykazują pewne zasadnicze zalety oraz wady. Z tego względu najlepszym rozwiązaniem okazałoby się z pewnością zastosowanie dwóch form pozycjonowania, czerpiąc wszystko to, co w każdym z nich jest najcenniejszego, jednak nie zawsze dysponujemy odpowiednim budżetem, by móc tego dokonać. „Załatwienie” twojej witrynie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania przeprowadzić można na wspomniane już dwa sposoby- SEO i SEM. Search engine optimization (SEO) wykorzystuje działania pozycjonerskie, dostosują pozycjonowany przez nas serwis do właściwości robotów wyszukiwarek internetowych, których zadaniem jest indeksowanie stron internetowych.
W praktyce SEO związane jest to z szeregiem istotnych czynności, które tworzą jeden spójny mechanizm- katalogi, linki, przygotowywanie metatagów itp. SEO może być zarówno płatne jak i nie. Z płatnym SEO mamy do czynienia wówczas, gdy katalogowanie naszej strony zlecimy specjalistom. Opierając się na własnych doświadczeniach oraz, bogatej aktualnie, literaturze poświęconej tematyce pozycjonowania, wybieramy SEO płatne- a właściwie prawie, gdyż dochodząc do etapu katalogowania zawsze będziemy zmuszeni do poniesienia pewnych nieodłącznych opłat administracyjnych. Drugim sposobem, dzięki któremu nasza witryna może zaistnieć na dobrej pozycji w internecie i może ją znaleźć większe liczna buszujących po sieci internautów, jest SEM, czyli, rozwijając skrót, search engine marketing.
Metoda SEM nazywana jest bardzo często metodą płatnych odnośników, które należy rozumieć jako różnego rodzaju boksy reklamowe bądź też linki sponsorowane. Tego rodzaju elementy to nic innego jako tekstowe formy reklamy, które spotykamy na samej górze po prawej stronie w wynikach wyszukiwania. Aktywacją tego rodzaju reklamy jest nic innego jak słowa kluczowe, które rzecz jasna, dobierane są do tematyki pozycjonowanej przez nas witryny. Ich nasycenie w tekście nie może być jednak zbyt duże, ponieważ zagraża to zaspamowaniem, co jest rzecz jasna zjawiskiem niepożądanym. Nie da się jednoznacznie stwierdzić, która metoda pozycjonowania- SEO czy też SEM, jest lepsza. Każda z nich ma ogromne zalety i niekwestionowane wady. Decydując się na metodę, dzięki której zajmiemy się pozycjonowaniem własnej witryny internetowej, pod uwagę powinniśmy wziąć z pewnością najistotniejsze kwestie. Spojrzenie na rodzaj pozycjonowania przez pryzmat osiągów, które możemy finalnie otrzymać, jest z pewnością najlepszą weryfikacją tego, który z nich jest lepszy dla naszych potrzeb.

Możliwość komentowania jest wyłączona.