„Polski” i portale audio? To połączenie wydaje się logiczne. Coraz częściej na mp3 przekładana jest też matematyka, fizyka i chemia.
Szkła kładzie nacisk na rozumienie|wyciąganie wniosków, kojarzenie faktów|myślenie. Audycje łączą prezentację treści z czymś co jest poszukiwane przez młodych, a co nazywa się „streszczenia lektur„.
Powstaje moda na słuchanie. Nie wynaleziono|stworzono niestety lejka za pomocą którego do ucha|głowy wleje się olej wiedzy, ale są dźwięki|materiały dzięki którym nawet matura z geografii nie będzie problemem.
Internet nie ma ograniczeń jeśli chodzi przekaz wiedzy. Ściągi to tylko jeden z aspektów edukacji w Internecie. Drugą stroną medalu są słuchowiska|reportaże. Reymont, Żeromski, Kochanowski… Wszyscy oni mogą przemówić do współczesnego|młodego odbiorcy za pomocą portali edukacyjnych.
Słuchanie jest bardziej intymną|osobistą formą|metodą. Ale też bardziej angażującą umysł|energochłonną. Dlatego do audycji należy dołączać pliki PDF z notatkami|analizami dla uczniów. Porządkują one wiedzę i ułątwiają słuchanie; nie tylko audycji z przedmiotów ścisłych.
Telefony|komórki i skype mogą spowodować|sprawić w przyszłości|niebawem odwrócenie ról. To dotychczasowi odbiorcy|konsumenci staną się nadawcami|autorami. Strony z edukacją|wiedzą zamienią się w grupy społeczności.