Jak wiesz każdy biznes wymaga reklamy. Dawne czasy niestety już minęły. Dawno temu wystarczyło tylko mieć dobre usługi lub posiadać produkty dobrej jakości, a klienci znaleźli się sami. Dziś mamy nawał produktów i usług, a i tak nie wiemy co jest warte kupienia.
Firmy wymyślają przeróżne pomysły marketingowe, lecz w tak dużej różnorodności, nie możemy zapomnieć o podstawowym aktualnie kanale informacyjnym, jakim jest Internet.
Sieć www może być medium, może również być źródłem rozrywki, ale najlepiej sprawdza się w reklamie.
Praktycznie każda firma na obecnym rynku posiada swoją stronę www, a jeśli takiej nie ma, to wkrótce na pewno założy. Strony internetowe można podzielić na wiele kategorii. Niektóre proste witryny są typowymi wizytówkami informacyjnymi, gdzie zamieszczony jest numer telefonu, e-mail, kilka słów o firmie i galeria zdjęć. Inne są bardziej rozbudowane i zawierają wiele funkcjonalności, takich jak formularze, sklepy internetowe, księgi gości, fora i wiele innych.
Tworzenie stron internetowych to także bardzo rozbieżny temat. Mówimy tu przynajmniej o kilkunastu rodzajach tworzenia witryn. Niektórzy lubią proste witryny w html, inni wyznają obecny standard jakim jest php, a coraz to nowocześniejsi dostrzegają atuty we flashu, który z roku na rok zaskakuje swoimi możliwościami.
Dla amatorów webmasteringu znajdą się także CMS-y czyli gotowe systemy zarządzania treścią. Wystarczy kilka godzin wdrożenia, aby móc nauczyć się instalacji i obsługi tego rodzaju stron. Najpopularniejszymi systemami zarządzania treścią są na pewno Joomla, Worpress czy Drupal. Aktualizacja stron www tego rodzaju, także nie powinno sprawiać większych problemów, gdyż na każdym kroku uzyskamy niezbędną pomoc.
Strony bardziej skomplikowane takie jak sklepy internetowe czy fora, także posiadają swoje systemy CMS. Jeżeli chodzi o sklep on-line, to popularną platformą będzie Magento, zaś do forum możemy zastosować Mybb lub PHPbb.
Jak widzisz, opcji jest bardzo wiele, dlatego faktem jest, że w internecie każdy znajdzie coś dla siebie.
Czy warto robić stronę dla firmy i inwestować w nią?
To pytanie skąd retoryczne. Pytanie czy jesteś w stanie rozdać 100 ulotek na minutę w każdym zakątku świata? Skoncentrujmy się na Polsce. Czy w takim razie możesz porozwieszać 100 plakatów reklamowych w jednym mieście w ciągu 10 minut i umieścić w nich wszystkie informacje swojej oferty?
A strona internetowa na pewno Ci to umożliwi. Twoja informacja trafi w każde – dosłownie każde miejsce na świecie…