Agencja reklamowa to przedsiębiorstwo zajmujące się szeroko pojętą reklamą. Agencje są w dzisiejszych czasach bardzo popularne. Bardzo dużo osób korzysta z ich usług, są to między innymi firmy, przedsiębiorstwa, politycy, ale także osoby prywatne. Agencje pracują jako tradycyjne placówki, z biurami w dużych miastach bądź za pośrednictwem Internetu. Zakres oferowanych usług przez agencje może być podobny lub zróżnicowany. Niektóre oferują więcej usług, inne mniej, ale zazwyczaj usługi są podobne. Dobre agencje mają często kilku, kilkunastu klientów od których dostają stałe zlecenia.
Agencja reklamowe są to firmy zajmujące się wykonywaniem reklam na zlecenie. Ich działalność polega na planowaniu i realizowaniu kampanii reklamowych za pomocą różnych mediów i środków.
Na rynku istnieją różne rodzaje agencji reklamowych, są to między innymi: agencje full service, agencje ATL, agencje BTL, agencje TTL oraz studia graficzne.
Agencje full service zajmują się realizacją wszystkich zadań związanych z działalnością reklamową. Korzystają przy tym nie tylko z instrumentów reklamy, ale również z promocji sprzedaży, PR czy sprzedaży osobistej.
Agencje ATL zajmują się przede wszystkim przygotowaniem i wdrażaniem kampanii reklamowych. Wykorzystują one w tym celu tradycyjne środki masowego przekazu, takie jak: telewizja, prasa, radio i reklama zewnętrzna.
Agencje BTL koncentrują się na precyzyjnym dotarciu do grupy docelowej. Prowadzą kampanie korzystając z takich aktywności jak: promocje sprzedaży, venty, programy lojalnościowe, Internet.
Agencje reklamowe TTL korzystają z mediów tradycyjnych oraz nowych środków masowego przekazu.
Studia graficzne zajmują się wszelkimi graficznymi formami reklam. Projektują one między innymi opakowania, ulotki, plakaty.
Butiki kreatywne koncentrują się przede wszystkim na pomysłach kreatywnych. W tym przypadku, zleceniodawca posiada swoje zaplecze do realizacji reklamy , a potrzebuje jedynie nowego, świeżego pomysłu.
Agencja reklamowa zajmuje się tworzeniem reklamy, zazwyczaj od początku do końca. Najpierw proponuje pewne koncepcje planu, później go realizuje. Może oferować fotografie reklamową: produktu, mody, do katalogów, sesje. Niektóre agencje oferują projekty różnych opakowań. Zajmują się one też badaniami konsumenckimi. Reklamy tworzone przez agencje mogą mieć różne formy i kierowane mogą być do różnych mediów takich jak prasa, radio, telewizja, Internet.
W zakresie działalności w Internecie agencje reklamowe mogą zaoferować przygotowanie strony internetowej, sklepu internetowego, serwisu społecznościowego, planu funkcjonowania różnego typu portali. Oferują one także pozycjonowanie stron w popularnych wyszukiwarkach, hosting oraz tworzenie systemu zarządzania treścią (CMS).