Budowanie wizerunku korporacji online

Choć reklamy facebook weszły w życie stosunkowo w ostatnim czasie, już w tym momencie cieszą się bardzo dużą popularnością. Z czego to wynika? Głównie przekaz marketingowy na portalu społecznościowym może trafić do określonej grupy odbiorców, umożliwiając równocześnie pozyskiwanie nowych fanów poprzez polecenie profilu czy wpisu znajomym. Informacja rozprzestrzenia się na zasadzie marketingu szeptanego, docierając do kolejnych ludzi w stosunkowo niedługim czasie. jak założyć stronę na facebooku i cieszyć się korzyściami z prowadzenia firmowego fan page’a? To bardzo proste: wystarczy wejść na stronę, wybrać polecenie założenia nowego konta i uzupełnić wymagane informacje. Po utworzeniu profilu wpisujemy zasadnicze dane o swojej firmie – może to być np. jej krótka historia, opis najważniejszych usług lub streszczenie działalności na zasadzie ciekawostek. Wszystko zależy od tego, jacy są nasi odbiorcy: komunikat do młodszej grupy będziemy budować inaczej, niż specjalistyczny raport spółki. Następnym krokiem jest wybór obrazka (logo), który będzie symbolizował naszą markę. Powinien nawiązywać do profilu jej działalności, być łatwo zapamiętywalny i wywoływać pozytywne skojarzenia. Możemy wyprodukować również dynamiczne zakładki, zawierające obowiązujące wiadomości o promocjach i nowych produktach. Jeśli wszystkie przedstawione powyżej elementy są już gotowe, zaczynamy prowadzić fan page na facebooku. Niebywale ważne jest tutaj stałe i regularne zamieszczanie postów – najlepiej takich, które zaciekawią użytkownika i zachęcą go do dyskusji. Dobre efekty przyniosą różnorodne formy rozrywki: gry, konkursy czy quizy. Wpływając na zaangażowanie odbiorcy, w o wiele większym stopniu zbudują jego lojalność wobec spółki. Marketing facebook to też promocja nowych artykułów: w krótkiej, ale treściwej formie komunikatu (135 znaków) musimy zawrzeć bardzo ważne cechy reklamowanego produktu. Przekaz można skierować do wszystkich użytkowników lub także wybrać określoną targetowaną grupę, wydzieloną na podstawie paru kryteriów. W ten sposób reklama trafia wyłącznie do tych osób na których nam zależy, a my nie musimy poświęcać dużego budżetu na cele marketingowe.

Możliwość komentowania jest wyłączona.