Optymalizację SEO stron internetowych WWW to ogólny temat, który obejmuje kilka działań. Nieomalże każda firma zajmująca się optymalizacją SEO stron ma na to działanie odrobinę inny patent. Jednak wszystkie takie działalności gospodarcze wołają jednym głosem – najważniejsza ma sposobność być tekst (content i king) i rozpoczynają od optymalizacji kontentu strony. Aktualna interpretacja tego co najważniejsze różni się nieco od obowiązującej jeszcze kilka lat temu, która brzmiała „link is king”. Firma pozycjonująca organizuje zatem wywiad z osobą odpowiedzialną za sprzedaż firmy. Celem wywiadu jest ustalenie, które artykuły i usługi posiadają największe znaczenie w branży przedsiębiorstwa/korporacji. Następnie kreowane są frazy priorytetowe najlepiej odpowiadające wybranym produktom. Następnym krokiem jest sprawdzenie konkurencji rynkowej pozycjonującej się na te frazy zasadnicze oraz ich popularności w wynikach wyszukiwań. Na bazie tej wiedzy redagowane są teksty o właściwym nasyceniu słowami kluczowymi , a ponadto udoskonalane treści metatagów. Drugim wspólnym mianownikiem w działaniach działalności gospodarczych pozycjonujących jest przygotowywanie i dodawanie wpisów do katalogów typu moderowany katalog stron i presell pages (precli).