Filmy wirusowe produkcja ogląda wiele widzów. Często po daną produkcję sięgają tłumy. Na internetowych forach ludzie dyskutują i zadają sobie pytanie czy ten film jest prawdziwy, czy tak mogło się stać. O wielkim sukcesie możemy mówić, gdy nikt się nie zorientuje, że to nasza produkcja lub na nasze zlecenie. Bardzo często klienci zlecający nie przyznają się do jakiś produkcji mówiąc, że nie mają z tym nic wspólnego.
Film wirusowy produkcja musi być zrealizowany zawodowo. Wcale nie oznacza to zawodowej produkcji. Często słaba jakość obrazu, trzęsąca się kamera jest atutem. Nadaje to wiarygodności naszej produkcji wirusowej. Dźwięk też nie musi być świetny. Często realizatorzy takich filmów mają za zadanie zrealizowania nagrania, które ma przypominać nagranie z amatorskiej kamery, tak jak by ktoś nagrał film z ukrycia.
Niezwykle istotne by nie dać oglądającemu poczucia, że film wirusowy jest pewną formą reklamy i został zaplanowany. Tu kłania się umiejętność kreacji. Już przy planowaniu czyli pisaniu scenariusza musimy to wziąć pod uwagę. Producenci filmów wirusowych muszą wziąć pod uwagę kilka tradycyjnych zasad. Jedną z nich jest zasada wiarygodności przekazu, a przede wszystkim powstania samego obrazu.
Specjaliści często nie zdają sobie sprawy z tego jakie jest myślenie odbiorcy. Wszystkie produkcje wirusowe rozchodzą się dla tego, że ktoś kto zobaczył nasz film chce, by inni go zobaczyli. Umieszcza więc link do filmu na różnych portalach filmowych i społecznościowych, jak i sam przekazuje link do filmu. Warto tu zaznaczyć, że takie działanie jest dobrowolne i nikt nie zmusza widza do przesyłania produkcji dalej.
Film dociera do widza różnymi sposobami. Tradycyjnie przez telewizję lub sieć. Istotne jest jak ludzie na naszą produkcję wejdą. To właśnie filmy wirusowe jest nam w stanie pomóc. Realizując produkcję wirusową, mamy szansę na dotarcie do sporego grona odbiorców. To właśnie widz zdecyduje czy znajdą się też inne osoby, które będą miały okazję nasz film zobaczyć. Jak duża będzie to grupa, to też zależy od potencjalnego widza.