investments images

Inwestowanie w wina Inwestycje alternatywne to teraz tak rozległa grupa instrumentów finansowych, właściwie nie podlegają się istniejącym definicjom. Najłatwiej jest opisać je poprzez wybranie ich głównych właściwiości. Według Barclays Bank1 – wybrać można cztery główne funkcje struktur.

Inwestowanie w wino są jedną z coraz popularniejszych w naszym kraju inwestycji alternatywnych. Wielu polaków decyduje się zainwestować swoje oszczędności w ten szlachetny trunek. Na polskim rynku działają firmy które zajmują się tylko i wyłącznie inwestycjami w wina z najlepszych winnic. Klient za ich pośrednictwem staje się właścicielem najlepszych marek wina. Wino to zamawiane jest w beczkach, a następnie przechowywane w odpowiednich warunkach w piwnicach. Po paru latach przechowywania wino butelkuję się, a następnie sprzedawane jest po wyznaczonej cenie na rynku win w Londynie.

Należy także wiedzieć, że zysk z inwestycji w nieruchomości gwaranto­wany jest tylko na koniec okresu inwestowania. Jeżeli inwestor zechce sprzedać obligację przed końcem okresu inwestycyjnego, nikt nie zapewni mu otrzymania całego kapita­łu. Dalej, często za przerwanie lokaty mogą grozić dodatkowe sankcje. Nie wszystkie produkty strukturyzowane gwa­rantują zwrot kapitału. Część z nich, skierowa­ne przede wszystkim do agresywnych inwestorów, nie mają opcji ochrony.

Produkty strukturyzowane są projektowane tak, aby spełniały kryteria stosunku ryzyka do zysku. Osiąga się to poprzez zestawienie tradycyjnej obligacji, lecz zamiast standardowych wypłaca­nych raz w roku odsetek i końcowej płatności zysk uzależnia się od zachowania pewnych dodatkowych aktywów. Zyski z inwestycji w strukturę uzależnione są od określonego portfela papierów wartościowych, na których się on opiera.

Pomimo tego że polski rynek produktów strukturyzowanych jest dość młody, stworzył już pewną specyfikę. Jedne z nich są to specyficzne opakowania produktów struktury­zowanych, które dają inwestorom określone korzyści podatkowych. Z drugiej strony większość polskich produktów strukturyzowanych wpisuje się w jedną z pięciu cha­rakterystycznych strategii inwestycyjnych

Możliwość komentowania jest wyłączona.