Współistnieją również tak zwane systemy wymiany linków. Są one bardzo imponujące, ze względu na ogromną ilość stron, które w nich są. Nasze odnośniki są wymieniane z innymi stronami z różnymi wskaźnikami Page rank od 0 do nawet 8 i coraz częściej z tematycznymi stronami. Jednym z takich serwisów jest e-weblink.pro. System zapewnia bardzo obszerną gamę możliwości.
Najbardziej znanym programem do pozycjonowania naszych witryn jest program Adder. Jego efektywność jest różna, jakkolwiek myślę, że warto spróbować, ponieważ posiada dużą bazę. Trzeba jednak pamiętać, że nie będzie dodawał do tych bardziej cenniejszych witryn tylko do tych raczej mniej zabezpieczonych, chociaż to zaczyna się powoli przekształcać. Wiele najnowszych artykułów i testów pokazuje, że adder jest coraz funkcjonalny.
Polecamy pozycjonowanie na wiele sposobów. Jednym z nich i najpopularniejszym jest dodawanie swoich stron do katalogów. Można robić to ręcznie, za pomocą automatów lub pół-automatów. Najefektywniejsze oczywiście jest ręczne dodawanie, mimo tego jest najbardziej czasochłonne. Automaty niestety do większości katalogów nie dodają poprawnie i to szczególnie tych lepszych katalogów. Dzięki pół-automatom jesteśmy w stanie dodać swoją stronę tak samo jak ręcznie tylko bez wypełniania pól o stronie.
Jednak zawsze zakładając stronę i dając ją do internetu, koniecznie musimy dodać ją do najchętniej odwiedzanych wyszukiwarek. Czyli takich jak: Google i Netsprint. Istnieje wiele programów robiących to automatycznie, jednak najlepiej poświęcić trochę czasu i wykonać to ręcznie. Gdy nie ma danej strony w wyszukiwarkach to klient nie ma żadnej możliwości znaleźć naszej witryny.
Kolejnym sposobem pozycjonowania jest pisanie artykułów tzw. precli i ekspansja ich do specjalnie stworzonych do tego witryn internetowych (pressel pages). Takie linki mają potężną siłę, ponieważ są otoczone wartościowym materiałem. Dobrze gdy jest on napisany o tej samej tematyce co dana strona. Strony do których możemy dodawać nasze katalogi możemy znaleźć w różnych zbiorach.