Reklama zewnętrzna znajduje spore zastosowanie pośród produktów, które do budowania marki potrzebują obrazu. Klienci są podatni na przekaz obrazkowy, dlatego też ta forma promocji w przypadku tego typu dóbr cieszy się znacznym uznaniem. Ponieważ nie ma żadnego problemu z zaznaczeniem podstawowych zalet produktu, z kształtowaniem przekazu informacyjnego oraz z dotarciem do konkretnego grona klientów.
Klienci, którzy mieli styczność z reklamą zewnętrzną jednomyślnie stwierdzają, że ma ona charakter innowacyjny i, że w większości sytuacji jest ona rozwiązaniem kreatywnym. Nic dziwnego, ponieważ dobrym sposobem na dotarcie do klientów są właśnie nowatorskie pomysły, które wykorzystywane są do produkcji wszelkiej maści nośników, ekspozycji zmiennych, promocji na ekranach plazmowych i wielu innych technik, które razem tworzą reklamę zewnętrzną właśnie.
Reklama na billboardach nie zna ograniczeń związanych z zasięgiem geograficznym. Można ją uskuteczniać zarówno na terenie całego kraju jak i na terenie wybranego obszaru. Poza tym, elastyczność outdooru dotyczy także możliwości wybrania jednego spośród naprawdę dużej ilości nośników. Stąd też możemy się promować zarówno za pomocą skromnych plakatów jak i za pomogą dużych, nowoczesnych i ledowych nośników.
Wysokiej jakości nośniki reklamowe, które stanowią podstawę do prowadzenia tego typu marketingu. Cechują się wytrzymałością na uszkodzenia mechaniczne, opady deszczu oraz wszelkie inne zmiany pogody. Stąd też zainwestowanie w nie pieniędzy przekłada się jednocześnie na długi czas ich eksploatacji. Im dłuższy czas umiejscowienia reklamy zewnętrznej w jednym miejscu tym większe możliwości odnośnie pozyskiwania różnorakiego rodzaju nabywców.
W marketingu nie ma nic lepszego od regularnego przekazu wiadomości promocyjnej. W przypadku reklamy outdoorowej owa częstotliwość jest bardzo wysoka, ponieważ konsumenci przemierzają każdego dnia te same trasy, które prowadzą zarówno do ulubionego sklepu, pracy, szkoły jak i do każdego innego obiektu, który regularnie odwiedzamy. Spora ilość nośników reklamowych o tym samym przekazie pozwala na utrwalenie klientowi w głowie konkretnej marki po którą sięga się oczywiście podczas zakupów.