Jeszcze kilka lat temu myślano, że z Internetu będą korzystały zwłaszcza osoby młode. Zakładano, że osoby starsze w dalszym ciągu odwoływać się będą przede wszystkim do tradycyjnych mediów używając je podczas szukania informacji o wydarzeniach z Polski a także ze świata, jak również wówczas, jak zechcą znaleźć różne produkty bądź usługi.
Dynamiczność rozwoju Globalnej sieci Internet zaskoczyła wszak nawet osoby pozwalających sobie na ogromnie optymistyczne prognozy. Z czasem nie było już osoby, która nie wiedziałaby, jak używać z Internetu, coraz większą popularnością zaczęło więc cieszyć się pozycjonowanie stron. Mianem tym określono rząd działań mających na celu podniesienie atrakcyjności strony internetowej, choć początkowo uważano, że pozycjonowanie pomaga zwłaszcza w umieszczeniu serwisu na wyższych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych, prędko okazało się, że również i w tych działaniach ważny jest klient.
Na pozycjonowaniu stron zyskali swoją drogą wszyscy – firmy, które stały się lepiej rozpoznawalne w Internecie, osoby mogące wykorzystywać swoje zdolności informatyczne, a przede wszystkim zwykli użytkownicy wirtualnej sieci. To oni uzyskali przecież dostęp do stron naprawdę atrakcyjnych.