Nie trzeba dodawać, przejście do ERP to projekt zapierające dech w piersiach zakres oraz tagi cen na przód wystarczy, aby najbardziej spokojny CFO trochę nerwowym. W uzupełnieniu do budżetowania kosztów oprogramowania, kierownictwo powinno plan finansowy wystawianie czeków na pokrycie kosztów konsultacji, przerobienie procesu integracji badań i długą listę innych kosztów przed rozpoczęciem wdrożenia ERP się pokazywać.
Meta Group niedawno\ostatnio zrobiła badania na temat pełny kosztu posiadania (TCO) systemów ERP, w tym sprzęt, oprogramowanie, usługi specjalistyczne oraz koszty personelu wewnętrznego. Numery TCO obejmuje coraz zainstalowanego oprogramowania i dwa lata później, czyli gdy rzeczywiste koszty utrzymania, aktualizacji i optymalizacji systemu dla firmy są odczuwalne. Wśród 63 badanych firm, w tym małych, średnich i dużych przedsiębiorstw z różnych branż, TCO średnio wyniósł 15 milionów euro (najwyższa wyniósł 300 mln najniższy 400,000 dolarów).
Lub można je zmieniać oprogramowania w celu dopasowania do procesu, który zahamuje projektu, wprowadzenie niebezpiecznych błędów w systemie i dokonać aktualizacji oprogramowania do sprzedawcy systemów ERP w kolejnej wersji piekielnie trudne, bo dostosowania będą musiały zostać rozerwana i przepisany do pasuje do nowej wersji.
Doceniać cena użytkowników nauczania nowych procesów pracy może prowadzić do wstrząsu rude w dół linii, więc może nieuwzględnienie wymogów integracji hurtowni danych oraz koszty dodatkowe oprogramowanie do kopiowania starych formatów raportu. Kilka niedopatrzeń w fazie planowania i budżetowania można wysłać systemy ERP koszty rosną obecnie szybciej niż niedopatrzenia kontroli w planowaniu prawie każde inne firma system informacji. Co ERP naprawdę kosztuje?
Chociaż trudno jest wyciągnąć z tego liczba stałych rodzaj i zakres działania firmy ERP, Meta wymyślił, że jedna statystyka dowodzi, że systemy ERP są drogie bez względu na rodzaj spółki jest używany. TCO dla „heads-down” użytkownik w tym okresie był oszałamiający 53.320 dolarów.