Samochód po 200 tys. kilometrów.

Serwis samochodowy Jeśli silnik nie zdradza objawów zupełnego zużycia to można wykonać niepełny remont, który powinien poprawić stan silnika. Gdy silnik “bierze” olej można ograniczyć się do wymiany pierścieni tłokowych (bez wymiany tłoków) i uszczelniaczy zaworowych oraz ewentualnie panewek, bez szlifowania wału. Taka naprawa kosztuje od 800 do 1500 zł i nie zawsze jest właściwa gdyż poprawa stanu technicznego zależy od stopnia zużycia cylindrów.

Alternatywą dla remontu jest zakup używanego silnika. Koszty takiej operacji mogą być o połowę niższe niż pełny remont. Używany silnik benzynowy do popularnego samochodu europejskiego o pojemności 1.0 do 1.4 l bez osprzętu kosztuje około 800 do 1000 zł. Większy silnik (1.8 benzyna) z pełnym osprzętem to wydatek około 1300 do 1700 zł. Serwis samochodowy Znacznie droższe są diesle. Silnik VW z pompowtryskiwaczami kosztuje około 3 tys. zł. Jest to duża kwota, ale nadal dużo mniejsza niż remont. Podane ceny są orientacyjne, a koszt konkretnego silnika zależy od jego wieku, przebiegu, stanu oraz kompletacji. Zakup używanego silnika niestety niesie ze sobą ryzyko, czy zakupiony silnik jest w dobrym stanie.

Kilkanaście lat temu na takie pytanie była praktycznie tylko jedna odpowiedź: oczywiście remontować. Były to czasy Polonezów i Maluchów więc koszt remontu był możliwy do zaakceptowania, poza tym dostępność używanych motorów była mocno ograniczona. Na dodatek istniało duże prawdopodobieństwo zakupienia silnika w takim samym stanie, w jakim był nasz.Serwis samochodowy

Dzisiaj sytuacja wygląda zdecydowanie inaczej. Pełne remonty odchodzą do lamusa, ale nie dlatego, że jeździmy coraz nowszymi samochodami, tylko dlatego, że koszt remontu jest bardzo wysoki i w niektórych przypadkach przekracza nawet wartość samochodu (średni wiek samochodu w Polsce to ponad 14 lat).

Natomiast w przypadku diesla oprócz układu korbowo-tłokowego do naprawy może kwalifikować się również układ wtryskowy i turbosprężarka. Wówczas koszty rosną lawinowo i cały remont może przekroczyć nawet 10 tys. zł. Do tego należy jeszcze doliczyć minimum tydzień na naprawę. Serwis samochodowy

Serwis samochodowy Jeśli wówczas mówiło się o remoncie silnika to mechanik miał na myśli pełny remont, czyli cylindry do tzw. honowania, tłoki, pierścienie i panewki do wymiany, a wał korbowy do szlifowania. Również głowica przechodziła naprawę, szlifowało się zawory i naprawiało gniazda.

Możliwość komentowania jest wyłączona.