Jak powinien brzmieć jingiel i spot?

Słowo „jingiel” pochodzi z języka angielskiego i odnosi się  do sygnału dzwoneczków, jakie używano w pierwotnych programach radiowych, żeby zwrócić uwagę odbiorcy. „Jingle” można przełożyć jako dźwięczeć, brzęczeć. Jinglem nazywa się także przerywnik dźwiękowy w telewizji lub między utworami nagranymi na płycie.

Popularność rozgłośni radiowych nie zmniejsza się, jest to powszechne źródło zabawy, newsów, umila czas w pracy i podczas jazdy samochodem. Z tego względu nie maleje też efektywność reklamy radiowej. W zależności od profilu radia swobodnie potrafimy określić grupę docelową, ponieważ radiostacje dokładnie wiedzą, kto słucha określonych programów.

Nie bez znaczenia jest też względnie niski koszt takiej kampanii. Zależy on przede wszystkim od okręgu radia. Za nadawanie w radiach lokalnych czy regionalnych zapłacimy mniej niż za reklamę ogólnopolską. Spot radiowy w największym stopniu opłaca się zakładom działającym w okręgu danego regionu, albowiem ich spoty radiowe produkcja prawdopodobnie trafią do większego grona klientów.

Spoty radiowe produkcja są nagrywane w studiach nagrań. Cały zespół osób tam pracujących, potrafi wykonać reklamę wysokiej jakości i fascynującą dla słuchacza. Jeśli zakład zlecająca produkcję nie ma scenariusza na własną reklamę, studio na pewno użyczy jej fachowej pomocy, także i w tym zakresie, wymyślając scenariusz, dobierając lektora i muzykę.

Porcja dźwięków docierających codziennie do naszych uszu nieraz jest przegniatająca. Towarzyszy nam stały szum, który przywykliśmy nie zauważać. Radio jest jednym z jego komponentów. Ma za zadanie troszkę ten szum uprzyjemnić, ale mało kto słucha go aktywnie. Aby zaintrygować słuchacza od pierwszych sekund potrzeba nieszablonowego projektu.

Jingle [czyt. dżingle radiowe] są to przerywniki muzyczne w audycjach radiowych. Może to być nagranie promujące konkretną rozgłośnię, emitowany właśnie program, lub reklama pewnego produktu. Odbiorca szybko zaczyna identyfikować często powtarzany dźwięk z ulubioną audycją lub radiem. Z tego powodu taka forma szybko znalazła także funkcję w sprzedaży.

Możliwość komentowania jest wyłączona.