Wiele firm oferuje wysokiej jakości urządzenia do rejestrowania rozmów telefonicznych. Można także wybierać w różnych przedziałach cenowych, więc na pewno każda firma znajdzie coś na miarę swoich potrzeb. Nie jest to wielka inwestycja, a na pewno się opłaca. Warto więc poważnie zastanowić się na wyborem takiego rozwiązania.
Może to służyć na przykład bezpieczeństwu. Nagminnie stosowane jest nagrywanie rozmów przez służby specjalne, ale nie tylko. W przypadku call center czy banków lub tego typu instytucji, jest to procedura stosowana i niezbędna. Ma ona także na celu sprawdzenie jakości świadczonych usług. Pracodawca ma możliwość skontrolować to, w jaki sposób jego pracownicy prowadzą rozmowy telefoniczne z klientami. Jest o bardzo ważne, aby pobierać regularny feedback od klientów.
Nagrywanie rozmów telefonicznych jest ściśle określone przepisami. Oczywiście nie można tego robić dowolnie, na przykład dla zabawy i jeżeli chodzi o rozmowy prywatne, ponieważ jest to zabronione prawem. Także pracodawca nie może podsłuchiwać i nagrywać prywatnych rozmów z własnych telefonów pracowników. Jest to nie tylko karalne ale i także nieetyczne, więc jak widać – nie ma tutaj wielkiego pola do popisu.
Nieco inaczej jednak sprawa się ma jeżeli chodzi o rozmowy biznesowe. W wielu firmach praktykuje się nagrywanie rozmów, w takim wypadku, kiedy praca biura polega właśnie w głównej mierze na świadczeniu usług przez telefon. Oczywiście w takim wypadku, zarówno pracownik i jak i klient wie o tym, że rozmowa jest nagrywana. Jest to także często wymagane jako podstawa prawna dla działania wielu firm.
W firmach nagrywanie rozmów może także zabezpieczyć przed wyciekiem informacji. Co więcej, wiemy, że pamięć ludzka jest krótka, więc rozmowy rejestruje się także po to, by bez problemu móc przypomnieć, jakie ustalenia padły między klientem pracownikiem. Pozwala to na dokładne świadczenie usług, z których klient będzie na pewno zadowolony. A jak wiadomo, zadowolony klient wróci, zostawiając u usługodawcy dodatkowe pieniądze.